“חוץ מחיתוך של הראש עשינו הכל”: ‘עוצמה’ דחו הצעה למקומות 5 ו-8

ב'עוצמה' דרשו את מקומות 4 ו-8 או 5 ו-7 • טוענים: בניגוד למה שהובטח - רפי פרץ וסמוטריץ' לא הגיעו לפגישה המכרעת • "התפשרנו והתפשרנו, הרבה לפנים משורת הדין, אולם בבית היהודי ובאיחוד הלאומי לא חפצים בניצחון הימין" • בכירים בבית היהודי מאיימים להתפטר אם ייחתם הסכם
אריה ריבקינד
י"ד אדר א' התשע"ט / 19.02.2019 19:49

ישיבת מו”מ שהתקיימה היום (שלישי) במשך מספר שעות בין נציגי ‘עוצמה יהודית’ ובין נציגי רשימת ‘הבית היהודי-האיחוד הלאומי’ התפוצצה ללא הסכמות.

בניגוד למה שהובטח לאנשי ‘עוצמה’, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ’ לא הגיעו לפגישה המכרעת – זאת כאשר ראשי עוצמה הגיעו בהרכב המלא לפגישה.

בישיבה הוצעו ל’עוצמה’ המקומות 5 ו-8 כבלוק טכני. כמו כן הוצע ל’עוצמה’ כי במידה שהרשימה תקבל 7 מנדטים יופעל החוק הנורבגי ונציג ‘עוצמה’ שיוצב במקום 8 יכנס לכנסת.

אולם, ב’עוצמה יהודית’ סירבו להצעה ודרשו את מקומות 4 ו-8 או 5 ו-7.

גורמים בבית היהודי אמרו הערב, כי סירוב ‘עוצמה’ לקבל את ההצעה המעודכנת, יוצר מצב בו לא ניתן יהיה להעביר שום הצעה לאיחוד במרכז הבית היהודי, וכי האחריות לגורל גוש הימין תוטל על ‘עוצמה’.

בעוצמה יהודית אומרים בתגובה: “התפשרנו והתפשרנו, הרבה לפנים משורת הדין, אולם בבית היהודי ובאיחוד הלאומי לא חפצים באיחוד ובניצחון הימין בבחירות, ומעדיפים להסתכן בהקמת ממשלת שמאל שתביא את אוסלו ב. עוצמה יהודית ערוכה היטב לריצה עצמאית, ותהווה רשימה חזקה שתהיה הפתעת הבחירות”.

ד”ר מיכאל בן ארי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “סיימנו פגישה של 5 שעות עם רבנים מרכזיים. היו נציגי ח”כ סמוטריץ אבל הוא עצמו לא טרח להגיע. הרב פרץ לא הגיע ולא ענה לטלפון. הנציגים הציעו הצעות משפילות. כל הצעת פשרה שלנו נדחתה.

“מתברר שלא היתה כוונה לממש גם את ההצעות המשפילות. מחר 11:00 הגשת הרשימה שלנו. חוץ מחיתוך הראש עשינו הכל”.

במקביל, גורמים בכירים מאיימים להתפטר במידה שיחתם הסכם לריצה משותפת עם מפלגת ‘עוצמה יהודית’.

במהלך היום נקלע גם המו”מ עם אלי ישי למבוי סתום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות