“זה ביזיון”: אלי ישי סירב להצעת הבית היהודי לקבל את המקום ה-8

נתניהו נפגש אמש עם אלי ישי כדי לשכנעו לקבל את ההצעה • בליכוד מרגיעים את הבית היהודי: "בניגוד לספינים, הליכוד לא יתקוף איחוד עם עוצמה - בשום צורה"
אריה ריבקינד
י"ד אדר א' התשע"ט / 19.02.2019 17:27

יו”ר מפלגת יחד, אלי ישי, סירב היום (שלישי) להצעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לקבל את המקום השמיני ברשימה המאוחדת.

דחיית ההצעה באה לאחר שהגר”מ מאזוז, מנהיגה הרוחני של ‘יחד’, הורה לו להודיע כי אם לא יתקבל התנאי של מקום ריאלי ברשימה, מפלגת ‘יחד’ תרוץ בנפרד.

מקורבים לאלי ישי אמרו ל’ישראל היום’: “מדובר בביזיון, יהיה קשה לסחוף את המצביעים ככה. ישי מעוניין במקום השלישי ובהעברה של חוק נורווגי מורחב, במסגרתו לא רק ראשי מפלגות יוכלו להתפטר אלא גם ראשי סיעות, וכך לא תיפגע רשימת המפלגה”.

לפי הדיווח, נתניהו צפוי לדבר בשעות הקרובות עם הגר”מ מאזוז, בניסיון לשכנעו לקבל את ההצעה.

בימים האחרונים פועל נתניהו להביא לאיחוד בין הבית היהודי-איחוד לאומי, לבין אנשי עוצמה יהודית ואלי ישי. במסגרת זו גם נפגש אתמול בלילה עם אלי ישי.

בתגובה לדבריו של הרב רפי פרץ שהציע בטוויטר לאנשי ‘עוצמה’ להתאחד עם רשימת הבית היהודי, אמרו בעוצמה יהודית: “בעולם הפוליטי נוהגים להציע הצעות במסגרת פגישות פנים מול פנים וגם בטלפון. לצערנו, לא קיבלנו עד לרגע זה שום פנייה מהרב פרץ ונשמח להעביר את מספרי הפלאפון שלנו לטובת העניין.

“התחושה הקשה שלנו היא שעושים ספינים ומנסים להכין את הקרקע לכישלון בבחירות. אם עוצמה יהודית לא תיכנס לבלוק הטכני יהיה זה על הכתפיים של הבית היהודי והאיחוד הלאומי. התפשרנו, ויתרנו, הסכמנו להידחק לשולי הרשימה, אולם גם אם לאחר כל אלה הבית היהודי והאיחוד הלאומי הלאומי לא מתכוונים ללכת עמנו לבלוק טכני, ישפוט הציבור מי גילה בגרות ומי מונע מטעמי אגו”.

בתוך כך, על רקע סירובה של הבית היהודי להתאחד עם מפלגת ‘עוצמה יהודית’ מחשש שהרשימה תותקף בשל קיצוניותה, בליכוד מרגיעים: “בניגוד לספינים, הליכוד לא יתקוף איחוד זה בשום צורה במהלך מערכת הבחירות – אלא להיפך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות