הגר”מ מאזוז נגד המשתכנזים: “מי ששם דווקא בקרלין – יש לו בעיה במוח”

יוסף גרינבוים
|
י"ד אדר א' התשע"ט / 19.02.2019 02:20
ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’ תקף בשיעור פנימי את הספרדים שרושמים את ילדיהם בת”תים אשכנזים: “כשאדם חושב שהוא אפס, ושאת כל הילדים שלו הוא צריך לשים דווקא בקרלין וסטולין, ופולין… וחושב שהלימוד שלנו לא שווה – יש לו בעיה במוח שלו. צריך לעשות לו טיפול מוח… תשתחרר מהטירוף הזה”

במהלך שיחה שגרתית שמסר הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’, לתלמידי ישיבתו בשבוע האחרון, לקראת חלוקת תעודות – עורר אותם ל”ויגבה לבו בדרכי השם”, ושלא יתביישו בכך שהם ספרדים.

“יש הרבה אשכנזים שלא רגילים בנוסח ובביטוי של הספרדים, אז נלמד אותם! ולא אנחנו נכנס מתחת לשלחן ונאמר: ‘אני בעוונותי הרבים ספרדי שבאתי מארצות המזרח, אוי ואבוי לי, כבוד השם עלי לא זרח, מה אני אעשה'”, אמר ראש הישיבה.

“לא! אתה שווה יותר מכולם. כל אדם שיחשוב שהוא לא שווה – יש לו בעיה. תחשוב אני שווה. אני חכם. מי שיש לו נפש כזאת, שלא מעריך את עצמו, יקום בבוקר ואחרי ‘מודה אני’ יאמר לעצמו: ‘אני חכם גדול, אני גאון גדול, אני שווה הרבה’, ויחזור ויחזור ויחזור עד שיכנס לו למוח שלו שהוא לא אדם ‘זבל’, הוא בן אדם.

“ואחר כך, כשהוא יהיה בן אדם, כשיפגוש אדם אחר – ההוא לא יפחד לדבר איתו, אלא ידע להגיד לו – גם אני אדם כמוך. ‘גם לי לבב כמוכם’. איפה זה כתוב? באיוב כמובן”.

הגר”מ מאזוז הבהיר: “כשאדם חושב שהוא אפס, ושאת כל הילדים שלו הוא צריך לשים אותם דווקא בקרלין וסטולין, ופולין… וחושב שהלימוד שלנו לא שווה – יש לו בעיה, יש לו בעיה במוח שלו. צריך לעשות לו טיפול מוח. מוח אחד… תשתחרר מהטירוף הזה.

“אם תלמד ותלמד ותלמד – תכניס את כל העולם כולו בכיס הקטן שלך, אל תהיה עפר ואפר רימה ותולע. אבל אם לא תלמד ותאמר ככה, זה לא שווה כלום!”