הבן של הרב יוחנן חיות התחזה לבן של לבייב ועקץ נשים במיליונים

חרדים 10
|
י"ג אדר א' התשע"ט / 18.02.2019 15:25
שמעון חיות, בנו של רבה של ‘אל על’, חשוד כי הציג את עצמו בפני נשים כסיימון לבייב – איש עסקים עשיר, ולקח מהן במרמה סכומי כסף גבוהים, תוך הבטחה כי ישקיע את הכסף בחברותיו • לבייב הגיש תלונה במשטרה נגד הצעיר שמתחזה לבנו, אבל זה לא הפריע לו להמשיך במעשי ההונאה

ברחבי אירופה חוקרים בימים אלו את שמעון חיות, בן 28, בנו של רבה של אל על, הרב יוחנן חיות, שעל פי החשד פיתה נשים וגנב מהן למעלה משני מיליון קרונות נורבגיות.

כך על פי תחקיר שפרסם העיתון הנורבגי “VG”, לאחר עבודת תחקיר מאומצת בת חצי שנה שחצתה גבולות ויבשות.

על פי החשד, חיות הציג את עצמו כסיימון לבייב, בנו של איש העסקים ואייל היהלומים לוי לבייב, והונה את הנשים לחשוב כי ישקיע את כספן בעסקיו המצליחים. חיות אף שינה את שם משפחתו ללבייב, כך שרישיון הנהיגה והדרכון שהוא נושא יחזקו את אמינותו.

למי שנפל ברשתו ובלשונו המתגלגלת, סיפר חיות כי עזב את הדת, וכי משפחתו מרעיפה עליו ממון, רק כדי שישמור ממנה מרחק.

לב לבייב אמנם הגיש תלונה במשטרה נגד המתחזה לבנו, אך מרבית הסובבים את חיות לא יודעים כי הוא נוכל שנמלט ממשפט בישראל, ישב בכלא בפינלנד, ומבוקש על מעשי הונאה בכמה מדינות, בהן נורבגיה ואנגליה.

על פי התחקיר של העיתון הנורבגי “VG” – שאיתר את חיות במינכן שבגרמניה – הצעיר הבני ברקי נהג להיפגש עם הנשים וסיפק להן טעימה מאורח חייו הראוותני: טיסות במטוסים פרטיים, אירוח במלונות פאר וארוחות ערב במסעדות עילית.

בפועל, הכספים הגיעו מנשים אחרות שמהן עקץ סכומי כסף גדולים.

בתחקיר הובאה עדותה של אחת הנשים שהיו עמו בקשר.

לדבריה, התפתח בניהן קשר שהתבסס על התכתבויות מרחוק ופגישות מועטות. בשלב מסוים בקשר החלה האישה להעניק לחיות סיוע כלכלי. זאת, לאחר שטען כי הוא מקבל איומים לחייו, ואף שלח לה סרטונים ותמונות שלו ושל ‘המאבטח’ שלו, כשהם מדממים לאחר שהותקפו, לטענתו.

האישה סיפרה בתחקיר של “VG”, כי לוותה סכומי כסף מעשרה בנקים שונים על מנת לסייע לו, אך לא חששה מכיוון שהאמינה כי הוא אדם אמיד.

חיות מוכר לרשויות האכיפה באירופה וגם בישראל.

בתחקיר רואיינה חני גלעדי, חוקרת ממשטרת ישראל, שסיפרה כי בשנת 2011 חיות נאשם בזיוף והונאה – אך נמלט לאירופה.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו בבית משפט השלום בתל אביב, חיות החל את מעשי ההונאה שלו כבר כבחור צעיר: הוא גנב צ’קים ממשפחה שעל בנה בן הארבע שמר כבייביסיטר; צ’קים אחרים גנב ממשפחת אנשי עסקים המתגוררת בהרצליה פיתוח, שבביתה עבד בעבודות משק.

חיות נמלט מהארץ באמצעות דרכון מזויף, והוחזר רק אחרי שריצה עונש מאסר של שלוש שנים בעוון הונאה של שלוש נשים בפינלנד.

בשנת 2017 הוגש נגדו כתב אישום מחודש, אך הוא שוחרר בערבות ששולמה על ידי אחיו וחבר שלו, ומאז שוב נעלמו עקבותיו והוא לא הופיע גם למשפט זה.

מאז הוא מוגדר בישראל כמבוקש.

לקריאת הכתבה המלאה ב-VG לחצו כאן