חקירת ליצמן: היועץ הבכיר של סגן השר חיים יוסטמן נתון במעצר בית

היועץ הבכיר נשלח למעצר בית עד יום שני • בבוקר - דיון בעניינה של המנהלת החשודה • ליצמן בכנס אגו"י: "המקרה שלי הוא רק על פניית ציבור, על אנשים שאני לא מכיר ושמעולם לא הכרתי"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
י"ג אדר א' התשע"ט / 17.02.2019 22:58

החקירות של ליצמן: חיים יוסטמן, הכהן כיועץ בכיר בלשכת סגן שר הבריאות,  נחקר גם הוא ביום חמישי במשטרה ונשלח למעצר בית עד למחר – יום שני. כך דווח בחדשות 12.

על פי החשד, יוסטמן הוא אחד מהאנשים שניסו להשפיע על ד”ר יעקב צ’רנס, הפסיכיאטר המחוזי בירושלים, שהתבקש לקבוע האם מלכה לייפר – המנהלת החשודה בביצוע מעשים חמורים בעשרות תלמידות בבית ספר במלבורן שבאוסטרליה –  כשירה לעמוד לדין.

יוסטמן נשאל בחקירה על לחצים שהפעיל לכאורה על צ’רנס והכחיש.

עו”ד עפר ברטל שמייצג את  יוסטמן מסר: “הוא כופר בחשדות נגדו. יוסטמן מופקד על תלונות ופניות הציבור והוא מקבל עשרות אלפי פניות בשנה. את כולן הוא מנסה לנתב לגורם המקצועי המתאים שיכול לסייע לפונה. לעיתים הוא גם משוחח עם הגורם המקצועי המתאים ומשיב לפונה. הוא קיבל פנייה מהציבור בנושא הנחקר והפנה אף אותה לטיפול הגורמים המקצועיים”.

גם המזכירה האישית במשרדו של ליצמן נחקרה במשטרה ושוחררה בתום חקירתה בתנאים מגבילים.

בתוך כך, מחר דיון נוספת בעניינה של המנהלת החשודה – לייפר, במסגרת הלי ההסגרה המתנהל נגדה.

ליצמן עצמו התייחס הערב (ראשון)  לחקירה נגדו, בכנס של אגודת ישראל:  “המקרה שלי הוא רק על פניית ציבור, על אנשים שאני לא מכיר ושמעולם לא הכרתי. לא ידעתי אפילו על מה מדובר – ועזרתי.

“השתדלתי לעזור מבלי להיכנס לכל הפרטים. זו אגודת ישראל. אני יכול לגלות לכם שכאשר שאלו אותי האם אני מכיר את האנשים, אמרתי להם שלא. חסידי גור? אמרתי להם לא. אז הם התפלאו למה עזרתי.

“אמרתי להם ש-80% מהפניות אליי הן מאנשים שאני לא מכיר, וזה אמת ויציב. זו אגודת ישראל. אנחנו צריכים להמשיך בזה ולנסות לעזור לכולם. אני חושב ומקווה שאצלי הדלת פתוחה לכולם. הצוות שלי חזק ועוזר לכולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות