צונאמי: 2,000 תלונות בחצי יום נגד המגישה שהשמיצה את הנחל החרדי

במועצת הרשות השנייה התקבלו תוך חצי יממה כ-2,000 תלונות על המגישה אושרת קוטלר, בעקבות דבריה ב'חדשות 13' על לוחמי הנחל החרדי: "חיות אדם" • נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, פתח בבירור מול 'חדשות 13' • מתלונן כתב: "מדובר בהסתה ופשע שנאה"
אבי כץ
י"ב אדר א' התשע"ט / 17.02.2019 15:34

עם ישראל זועם: כ-2,000 תלונות הגיעו  אל נציבות פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מאז השידור אמש של מהדורת ‘סוף השבוע’ של ‘חדשות 13’ ועד יום ראשון בצהריים – על דברי המגישה אושרת קוטלר נגד לוחמי הנחל החרדי מגדוד ‘נצח יהודה’.

מדובר במספר תלונות גבוה במיוחד יחסית לזמן הקצר שחלף מאז שודרו הדברים.

אמש אמרה קוטלר, בתום שידור כתבה על כתבי האישום נגד לוחמי גדוד ‘נצח יהודה’: “שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם. זו התוצאה של הכיבוש”.

ההתבטאות עוררה סערה גדולה במערכת הפוליטית וברשת.

בעקבות אלפי התלונות,  פתח דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בבירור מול ‘חדשות 13’.

במקביל, פתחו הגורמים המקצועיים ברשות השנייה בבדיקת הפרשה.

בין אלפיים התלונות שהגיעו נכתב: “הערב בשידור חי קראה אושרת קוטלר לחיילינו חיות האדם. לא למחבלים בחמאס, לילדינו. כן, גם אם טעו, חלילה, הם ממש לא חיות אדם. מדובר בהסתה ופשע שנאה”.

בתלונה אחרת נכתב: “בטלוויזיה ציבורית אין לה שום זכות לומר דעה כזו קיצונית, שפוגעת בחיילים שלנו. לא מגיעה לאחת כזו לקבל במה בטלוויזיה הציבורית!”

והיה גם מי שכתב: “איך נתנו לשדר דברי הסתה נגד חיילי צהל? לקרוא להם חיות אדם? אני מבקשת לפטר לאלתר את האישה הזו, להעיף אותה מהמסך שלנו! פשוט ביזיון!”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגינה את דבריה אמש, שב והתייחס לפרשה גם  בפתח ישיבת הממשלה הבוקר.

“אתמול חשבתי שאני לא שומע נכון כשפתחתי את הטלוויזיה”, אמר נתניהו. “שמעתי אמירה מקוממת נגד חיילי צה”ל מפי עיתונאית בכירה, מגישת חדשות. אני מבקש להגיד שהאמירה הזאת היא בלתי ראויה, וצריך לגנות אותה בצורה תקיפה ולרוחב השדרה. אני גאה בחיילי צה”ל, הם מגנים עלינו, הם עושים את המשימה ההומנית והמוסרית העליונה של הגנת עמנו והגנת ארצנו, מפני אלה שרוצים לטבוח בנו.

“דבריה של העיתונאית ראויים לכל גינוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היא צודקת חרדי בצבא זה חיית אדם
    18/02/2019 09:52
    האדמור מסאטמר
  1. החרדים המלקקים הופכים להיות המתנחלים הבאים.
    ימותו למען המדינה ויהיו מושמצים הרבה יותר.
    אז יאללה תתגייסו תמותו ותושמצו ללא הפסקה.
    בהצלחה!