אראל סג”ל: מותר לקוטלר להוציא דברי בלע מהפה. שלא יפטרו אותה

אראל סג"ל התייחס בפתיח תוכניתו ב-103FM לסערה שחוללה המגישה אושרת קוטלר שאמרה על חיילי 'נצח יהודה: " חיות אדם" - וטען: "לא מסכים איתה, אבל לא צריכים לפחד להגיד את דעתנו"
חרדים 10
י"ב אדר א' התשע"ט / 17.02.2019 12:21

אושרת קוטלר הצליחה אמש (מוצ”ש), במהלך הגשת תוכנית המגזין שלה במוצאי שבת בערוץ 13, לעורר סערה פוליטית, כשהתייחסה לחיילי הנחל החרדי מגדוד ‘נצח יהודה’ שהיכו סייענים של המחבל מגבעת אסף – ואמרה: “שולחים חיילים לשטחים, והם חוזרים חיות אדם”.

הדברים גרמו לסערה גדולה מאוד, כשרוב התגובות קראו לה להתנצל.

אולם דווקא אראל סג”ל, שהתייחס לסערה בפתיחת תוכניתו ב-103FM, הצהיר:  תומך בזכות של קוטלר להגיד את הדברים, למרות שאינני מסכים איתם.

“אתמול בערב אמרה אושרת קוטלר שאנחנו שולחים את ילדנו לצבא והם חוזרים כחיות אדם – זאת התוצאה של הכיבוש. גם אני ירדתי עליה בטוויטר וחשבתי שמדובר באמירה מכוערת, מטופשת, לא מדויקת ומכלילה.

“מנגד, ואומר זאת באופן ברור, המחשבה על פגיעה באושרת קוטלר ובחופש הביטוי שלה היא מחרידה. היא פגיעה מהותית בשוק דעות חופשי. שוק דעות חופשי צריך כדי שגם אושרת קוטלר וגם אראל סג”ל יוכלו לומר את מה שהם חושבים, מבלי לפחד שמפלגות פוליטיות כמו הימין החדש או עוצמה לישראל יפנו להתלונן עליהם ליועמ”ש.

“אני באופן מוחלט לא מסכים עם הגברת קוטלר וחושב שהיא הוציאה לשון הרע בהכללה שלה, אך יש כאן פער של אלפי מיילים וקילומטרים בין הדברים שהיא אמרה לבין הדרישה לפטר אותה ולפגוע בה משפטית”.

איתמר פליישמן, עורך התוכנית, אמר: “רק כדאי להבהיר, הימין החדש הודיעו שיפנו ליועץ המשפטי לממשלה על רקע לשון הרע. בנצי גופשטיין אמר שצריך להעיף את אושרת קוטלר לכל הרוחות וכינה את דבריה תועבה”.

אראל סג”ל: “תעשו הבחנה, מותר לאושרת קוטלר להוציא דברי בלע מהפה ומותר לנו לתקוף אותה מילולית. אני לא אוהב את מה שהיא אמרה, אבל אם יפגעו בה ויפטרו בה אנחנו כולנו צריכים לעמוד ולהשמיע קול. אסור לפגוע בחופש הדיבור. זו המהות של הדמוקרטיה”.

איתמר פליישמן: “החלטתי לקחת את דבריה ברצינות ולבדוק. רמת האלימות בישראל לא בעלייה חדה. בדקתי את העבירות שהכי מייצגות חיות אדם, עבירות רצח ואונס. מצאתי שכ-50% ממבצעי עבירות הרצח בישראל לא שירתו בצבא וכלל לא היו במחסומי הכיבוש אלא תומכים בפלסטינים”.

אראל סג”ל: “חיילי גדוד נצח יהודה, שמלכתחילה לא היה צריך להטיל עליהם את המשימה, עשו מעשה שלא יעשה והם צריכים להיענש ולהישפט עליו. מפה ועד לקבוע שהכיבוש הופך את חיילנו לחיות אדם המרחק רחוק”.

איתמר פליישמן: “אציין שאנחנו זוכרים כמה תיעודים על אושרת קוטלר כשהתנהגותה אינה התנהגות ברבורית ועדינה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה לאמירה של קוטלר
    17/02/2019 12:39
    אושרת קוטלר
  1. מדבר אמת ויפה אראל סגל.לא קשור לדעות האישיות.הרי כל העיתונות זה אמרה סוביקטיבית של האומר ואו הכותב

  2. עוד תמים אחד על גבול הטיפשות
    17/02/2019 14:39
    שאול א.
  3. משום שרק ימניים מגנים על זכותם של שמאלנים לתאבון להתבטא בשם חופש הביטוי. מצב הפוך, מעולם לא היה קיים וכנראה שגם לעולם לא יהיה קיים.
    רק ינוקה ימני יחשוב שאם הוא יצדד בזכות של איש שמאל קיצוני לבטא עמדותיו, יאפשרו גם לו לבטא את עמדותיו. הוא כנראה לא לומד מהניסיון של אחרים ולמעשה גם לא מניסיונו שלו.

  4. אראל די!!!
    17/02/2019 15:19
    אחד שנשבר לו
  5. אראל היקר!
    תחילה הצטערתי שעזבת את ערוץ 20 . היום נראה לי שזה “יוצא לך לאט לאט”. יפיפות הנפש שלך ביחס לחופש הביטוי עברה היום כל גבול. יותר מדי פעמים נתפסת כאשר אתה מתרפס בפני אנשי שמאל. נחמד אליהם עד גועל. קוטלר היא נשואת אבירות חופש הביטוי שלך? עם דברי הבלע המחליאים שלה? עדיף היה שתנצור! “גם אויל מחריש לחכם ייחשב”