“ריח שרוף” • העוקץ: כך מרמים את המתדלקים בתחנת הדלק בשילת

חרדים 10
|
י"ב אדר א' התשע"ט / 17.02.2019 12:01
נהגים שתידלקו בתחנת הדלק של סונול בצומת שילת, בה מתדלקים חרדים רבים, מתלוננים: המתדלקים מחייבים את האשראי ביותר ממה שצריך – ומרמים גם במזומן

 האם אתם בודקים את כרטיס האשראי שלכם אחרי תידלוק? אזרחים רבים מתלוננים לאחרונה ברשתות החברתיות על תופעת גניבות בתחנות דלק.

במערכת ‘ישראל היום’ הצטברו תלונות רבות, במיוחד על תחנת הדלק סונול הממוקמת בצומת שילת.

מדובר בתחנה בה מתדלקים חרדים רבים, תושבי העיר מודיעין עלית כמו גם הנוסעים מירושלים למרכז על כביש 443.

עם זאת, גורמים בענף התדלוק אמרו ל’ישראל היום’, כי התופעות בסונול שבצומת שילת לא ייחודיות לתחנה. “גניבה מלקוחות זה לא עניין שנמצא רק שם, זה קורה בכל הארץ ובכל התחנות של כל החברות”.

לקוחה שהגיעה לתחנה סיפרה: “ביקשתי להגביל את התדלוק ל־50 שקלים, אבל המתדלק עצר את המשאבה אחרי 20 שקלים ואמר שהמכל מלא. הוא אמר לי שבחשבון אני אראה שלא נגבה כל הסכום, אבל בפועל זה מה שקרה”.

לקוח אחר סיפר: “הגעתי לתחנת הדלק והעובד שם אמר שהוא מריח ריח שרוף וחייבים לבדוק שמן ומים. הוא שכנע אותי שחייבים למלא שמן באופן מיידי, אחרת המנוע יישרף, ועקץ אותי ב־380 שקלים. הוא אפילו דרש את הכסף במזומן בטענה שלא ניתן להעביר כרטיס אשראי ברצף מייד אחרי התדלוק”.

משיחות שקיים ‘ישראל היום’ עם תושבי האזור עולה כי מדובר בתופעה של ממש. רבים מהם מעידים שהמתדלקים זורקים את הקבלות או מתחמקים מלתת אותן לנהגים.

היו גם לקוחות שסיפרו, כי המתדלקים דורשים מהם דמי שירות במזומן, דבר שאסור על פי חוק. יש גם מי שטוענים כי בתחנה זו גנבו מהם עובדי התחנה פרטי כרטיס אשראי.

גורם שמעורב בנעשה בתחנת שילת התייחס בשיחה עם ‘ישראל היום’ לתלונות ולמקרים המדוברים: “אנחנו פועלים ללא הרף כדי שדברים מסוג זה לא יקרו – והצלחנו לנקות את התחנה מהתופעות האלה. עובדים פוטרו, ננקטו צעדים חמורים, והכל כדי לגרום ללקוחות שלנו להרגיש שבטוח לתדלק אצלנו”.

מסונול נמסר ל’ישראל היום’: “מדובר בתחנה המופעלת על ידי זכיין פרטי, ומשכך העסקת העובדים והפיקוח עליהם נמצאים בניהולו ואחריותו הישירים. עם זאת, בהמשך לפנייתכם, פנינו לזכיין כדי לחקור את הטענות ולפעול כנגדן בחומרה”.

תגובת זכיין התחנה, שמעון שטרית ל’ישראל היום’: “אנו פועלים על מנת להעניק ללקוחותינו את השירות הטוב והאמין ביותר ונוקטים את כל הפעולות כדי לוודא ניהול תקין של התחנה. ככל שיש אירועים דוגמת אלו המתוארים, הם מטופלים ביד קשה וללא פשרות”.