מכה לאבי גבאי: ‘אוטובוס השבת’ שלו לא ייסע כי זה שוחד בחירות

בעתירה שהגישה ש"ס באמצעות עו"ד שמעון גיגי, נאמר כי בהיבט החוקי, יש במהלך זה משום מתנה אסורה הנוגדת את חוקי הבחירות • השופט חנן מלצר בצו ביניים: אסור להם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בחינם, עד לקיום דיון בעתירה
אריה ריבקינד
י' אדר א' התשע"ט / 15.02.2019 13:18

מפלגת ש”ס פנתה הבוקר (שישי) אל השופט חנן מלצר, יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, בתלונה נגד מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי, אשר יצאה בפרסומים רשמיים להפעלת  “אוטובוס מיוחד שיפעל ב’קו שבת’ ללא עלות, השבת (פרשת תצווה) – ובכל שבת בעיר אחרת ברחבי הארץ”.

בעתירה שהגישה ש”ס באמצעות עו”ד שמעון גיגי, נאמר כי בהיבט החוקי, יש במהלך זה משום מתנה אסורה הנוגדת את חוקי הבחירות. “ברי כי העמדת אוטובוס ומתן נסיעות שלא לקלפי וחזרה ממנה היא מתנה אסורה הן על פי מבחן התכלית הדומיננטית והן במבחן אובייקטיבי”, נכתב בעתירה.

“תנועת ש”ס רואה במהלך זה של מפלגת העבודה, מעשה ציני ומתריס, הפוגע ברגשותיהם של אזרחים רבים המעוניינים למור על צביונה היהודי של המדינה”, נאמר.

בעתירה אף צרפה ש”ס את דבריהם של ראשי הציונות, כדוגמת ‘אחד העם’, אשר אמר: “אפשר לומר בלי שום הפרזה, כי יותר משישראל שמרו את השבת, שמרה השבת אותם” – וכן את דבריו של ראש העיר תל-אביב הראשון מאיר דיזינגוף: “אסור לחלל שבת בפרסיה. לכל עם ועם יש מסורת של השקפות, אמונות, מנהגים – השומרת עליו. זהו צביונו של עם הנותן לו קיום. אוי לו ליחיד ואוי לו לקיבוץ שייבדל מתוך עמו”.

השופט מלצר, יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, הורה למפלגת העבודה להשיב לה היום בדחיפות, עד השעה 14:30.

לאחר שהתקבלה התגובה – השופט  קיבל את עתירת ש״ס והורה בצו ביניים למפלגת העבודה כי אסור להם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בחינם, עד לקיום דיון בעתירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות