בא בחלומות: עצמות יהודי שנקבר כגוי ברוסיה הובאו לקבורה בישראל

יהודי שהיה קבור במשך שנים בבית קברות של גויים ברוסיה, הובא הבוקר לקבורה בבית הקברות החדש בגן יבנה • חיים ווינגרטן והרב שעיה דייטש על הסיפור שהחל בשיחת טלפון לפני כשנה
נתן פרל
י' אדר א' התשע"ט / 15.02.2019 12:43

עצמותיו של יהודי שהיה קבור במשך שנים בבית קברות של גויים ברוסיה, הובא הבוקר (שישי) לנמל התעופה בן גוריון, כדי שיובא לקבורה בקבר ישראל.

לפני כשנה התקבל טלפון במוקד זק״א, כשעל הקו אישה שקולה חנוק מדמעות. היא סיפרה כי אביה קבור בבית קברות של גויים ברוסיה, מאז שנפטר בשנת 1996, וכי היא לא מצליחה לישון בלילות, כשהיא אומרת שאביה מופיע בחלומותיה בתדירות רבה וטוען שאין מנוחה לנשמתו – והיא מבקשת להביא אותו למנוחת עולמים בקבר ישראל במדינת ישראל.

מיד עם קבלת המקרה, פנה ראש אג״מ זק״א חיים ווינגרטן אל הרב שעיה דייטש, משלוחי חב”ד ומפקד זק״א רוסיה, שביחד עם הרב דוד בלוך עמל כדי להשיג את המסמכים והאישורים הנדרשים בכדי להוציא את העצמות מבית הקברות המקומי ולהביאם לישראל.

שעיה דייטש: “בשנים האחרונות קיבלנו מספר רב של פניות ממשפחות המבקשות וזעקות לעזרה, שנעזור להם להביא את יקיריהם הקבורים בבתי קברות שונים של גוים במקומות נידחים ברחבי רוסיה – ולהביאם לקבר ישראל.

“הסיפור הזה גם נגע לליבינו ולאחר מאמצים רבים הצלחנו להשיג את האישורים הנדרשים וטיפלנו בכבוד המת. הוצאנו את העצמות והבאנו אותם ביום חמישי בלילה לשדה תעופה ‘שרמטייבו’, ברוסיה, כשאנחנו מעמיסים בים דמעות של התרגשות בבטן המטוס את הארון בדרכו לישראל”.

חיים ווינגרטן, ראש אג״מ זק״א: “סוף מרגש לסיפור קשה. היום לפנות בוקר הגענו, מתנדבי זק״א, לנמל התעופה בן גוריון לקבל את הארון עם עצמותיו של היהודי, כדי להביאם לקבר ישראל.

“הסיפור התחיל לפני כשנה כשקיבלתי את הפניה ממוקד זק״א כשעל הקו אישה שמתחננת שנעזור לה להביא את אבא שלה לקבר ישראל. זה לקח כשנה, אבל היום – לאחר המון יזע ועבודה קשה, הצלחנו במשימה והבאנו את הגופה ואת המסמכים הנדרשים לבית הקברות החדש בגן יבנה, שם קברו את עצמותיו למנוחת עולמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות