“ליצמן צריך להתפטר, קיימת אפשרות לשחיתות בדרגים הגבוהים”

דסי ארליך, אחת המתלוננות נגד מלכה לייפר, מנהלת בית הספר החשודה בביצוע מעשים חמורים בנערות: "ליצמן סירב לשמוע אותנו. נתקלנו בו בכנסת והוא כעס מאוד שניגשנו אליו" • מנהלת הארגון המלווה משפטית את הנפגעות: "לצערנו החשדות לכאורה נגד ליצמן אינם מפתיעים אותנו"
חיים טוויל
י' אדר א' התשע"ט / 15.02.2019 11:13

חקירת סגן שר הבריאות: דסי ארליך, אחת מהנפגעות של מלכה לייפר, מנהלת בית הספר באוסטרליה החשודה בביצוע מעשים חמורים בנערות, שנמלטה לישראל, הגיבה על החשד כי ח”כ יעקב ליצמן ניסה למנוע את הסגרתה של לייפר: “ההמתנה ארוכת השנים לעשיית צדק היתה קשה וכואבת מאד. עם זאת חיכינו בסבלנות מתוך הבנה כי ההליך הפלילי לוקח זמן.

“לצערנו, הגילוי כי ההמתנה נגרמה לכאורה בשל שחיתות ברמות הגבוהות ביותר גורם לנו לתחושה קשה מאוד. אנו מקוות שהגילוי יהיה צעד משמעותי ולמרות כל ניסיונות הסיכול – ההחלטה על ההסגרה תתקבל בקרוב”.

שאנה אהרונסון, מנהלת ארגון JCW, המלווה משפטית את הנפגעות של מלכה לייפר, מסרה בתגובה לחרדים 10: “לצערנו החשדות לכאורה נגד סגן השר ליצמן אינם מפתיעים אותנו. JCW השקיע משאבים רבים ותודות לפעילות הארגון הוכח כי לייפר איננה לוקה בנפשה כפי שטענו עורכי דינה.

“בשנים האחרונות נתקלנו בגורמים רבים בקהילה, שעושים הכל כדי שלייפר לא תוסגר לאוסטרליה. ארגון JCW ימשיך לעמוד לימינן של המתלוננות עד להוצאת הצדק לאור ועד להסגרתה של לייפר”.

בראיון לבני טיטלבוים ב’כאן רשת ב’, הוסיפה דסי ארליך הבוקר: “אני מבינה שקיימת אפשרות שיש שחיתות בדרגים הגבוהים ביותר בממשלה הישראלית. אנחנו מחברות את הפאזל ומבינות שכנראה זאת הסיבה שאני והאחיות שלי ממתינות כל כך הרבה זמן”.

“אני מקווה שעכשיו כשכל זה יוצא לאור, זה סוף כל סוף יוביל לצדק שאנחנו מחפשות. רצינו להעלות את המודעות למקרה שלנו”.

על סגן השר ליצמן, אמרה ארליך: “פגשנו אותו בכנסת כשהיינו בארץ, הוא הבהיר לנו בבירור שהוא לא תומך בהסגרה”.

בשיחה נוספת עם ‘כאן חדשות’ תיארה ארליך את מאמציה שלה ושל מתלוננות נוספות לשוחח עם ליצמן: “הוא סירב לשמוע אותנו. נתקלנו בו בכנסת והוא כעס מאוד שניגשנו אליו. הוא אמר שאינו רוצה לדעת את הסיפור ושלא יתמוך בהסגרה”.

ארליך קראה לפיטוריו של ליצמן: “אסור שיתערב בתיק בשום צורה”.

אתמול נחשף כי במשטרה אספו בחודשים האחרונים עדויות מגורמים במשרד הבריאות נגד ליצמן. לפי העדויות, ליצמן שוחח איתם וניסה להתערב כדי להשיג חוות דעת פסיכיאטרית, לפיה לייפר אינה כשירה לעמוד לדין.

העדויות הגיעו לידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, והוא סבר שיש חשד סביר שליצמן חורג מסמכותו בעניינה של לייפר, וכי הוא פועל בניגוד לחוק.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול נחקר ליצמן ביחידת להב 443 בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות ושיבוש הליכי משפט.

סגן שר הבריאות וח”כ מיהדות התורה אמר בחקירתו כי לא התערב בנושא, אלא רק בירר אותו: “פנו אליי המון אדמו”רים בנוגע למלכה לייפר. אני בכלל לא הכרתי את הנושא לפני כן. שאלתי את גורמי המקצוע במשרד על מה מדובר. כשענו לי אמרתי אני שלא אתערב – ולא התערבתי”.

מלשכתו של ליצמן נמסר אמש, כי “סגן השר ליצמן סמוך ובטוח בניקיון כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים”.
מלכה לייפר נמלטה מאוסטרליה לישראל לפני כ-11 שנים, כאשר החלו להצטבר נגדה חשדות חמורים, לפיהם ביצעה מעשים חמורים והתעללה בתלמידות.

עם הגשת התלונות, משטרת מדינת ויקטוריה החלה בחקירה רשמית, ובשנת 2013 התגבשו לא פחות מ-74 סעיפי חשד – חלקם במעשים חמורים ו-11 מתוכם על התעללות קשה.

על פי החשד, העבירות בוצעו תוך ניצול מעמדה כמורה ומנהלת אל מול תמימותן של הילדות.

החשדות החמורים הובילו את אוסטרליה לבקש באופן רשמי מישראל להסגיר לידיה את המנהלת.

באוגוסט 2014 הוגשה נגד מלכה לייפר עתירה להכרזתה כבת הסגרה לאוסטרליה, כדי להעמידה לדין בגין ביצוע עבירות חמורות בשלוש ילדות בין השנים 2004-2008.

בחודש אוקטובר 2014 הורה בית המשפט המחוזי על שחרורה למעצר בית במגדל העמק.

ביוני 2016 החליט השופט כהן, להורות על הפסקת הליכי ההסגרה, לאחר שהפסיכיאטר המחוזי קבע כי אינה כשירה לעמוד לדין.

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה טענה כי יש בידיה ראיות לכך שלייפר התחזתה כחולת נפש במטרה להתחמק מהליך ההסגרה.

לפני כשנה עצרו שוטרי היחידה המרכזית של המשטרה את לייפר בעיר עמנואל. החקירה הסמויה ביחידה המרכזית של המשטרה התנהלה כחודש, בעקבות פניה של חוליית האינטרפול להתחקות אחר החשודה – ובמהלכה בוצעו מגוון פעולות מורכבות ומתוחכמות, שדרשו שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

במהלך החקירה נאספו ראיות וממצאים נגד החשודה המוכיחים, לפי המשטרה, כי החשודה מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה הרחמים שלכם מה זה יתן למישהו שאשה זקנה וחולה תיהיה בכלא
    15/02/2019 15:24
    צ
  1. מקום המשפט שם הרשע