מינהלת חדשה בי-ם: תפעל לצמצם המחסור בכיתות במגזר החרדי

בירושלים קיים מחסור של כ-2000 כיתות לימוד במגזר החרדי ובמזרח העיר • המינהלת תופעל באמצעות החברה העירונית מוריה: תרכז כל תהליך הקמת כיתות הלימוד מהתכנון ועד הביצוע
נחמן וייס
י' תמוז התשע"ד / 08.07.2014 17:44

עיריית ירושלים מקימה מינהלת חדשה, שתפעל לצמצום המחסור בכיתות לימוד בחינוך החרדי ובמזרח העיר.

לפי הנתונים שמפרסמת העירייה, בירושלים קיימים פערים משמעותיים בכיתות לימוד במגזר החרדי ובמזרח העיר – פערים העומדים כיום על כ-2,000 כיתות לימוד.

לאור זאת החליט ראש העיר על הקמת מינהלת חדשה, שתוביל את התהליך לצמצום פערי כיתות לימוד במגזרים החרדי, הערבי והכללי בעיר. המינהלת תופעל באמצעות החברה העירונית מוריה.

המינהלת החדשה תהיה אחראית על איתור מואץ של קרקעות מתאימות, הכנת ואישור פרוגראמות, תכנון וביצוע מבנים, והגדלה משמעותית של היקפי הביצוע ביחס להיקפים הנוכחיים.

משימותיה יכללו: רענון וביצוע מחדש על פי הצורך של תכניות אב למערכת החינוך במגזרים השונים,  בניית לוח זמנים לתכנון והקמה של מוסדות החינוך בעיר,  עריכת תוכנית למימוש מיידי וניצול של השטחים הקיימים, מימוש תהליכי חיפוש ואיתור יצירתי של קרקעות זמינות לנושא, בניית פתרונות יצירתיים שיאפשרו שיתוף הסקטור הפרטי במאמץ, תכנון מודרני של המוסדות תוך מקסום הידע והניסיון הקיים בתחום, מציאת פתרונות חלופיים ובניית תהליכי עבודה אפקטיביים, ישירים ויציבים מול הגופים המממנים: משרד החינוך, משרד האוצר, אגפי העירייה השונים ועוד.

ראש העיר ניר ברקת אמר: “צמצום הפערים בכיתות הלימוד בכלל המגזרים בירושלים הוא משימה עירונית מרכזית ואנו פועלים כל העת לצמצום הפערים הקיימים. הקמת המינהלת החדשה באמצעות חברת מוריה תאפשר ריכוז כל העבודה תחת גוף אחד, תייעל את התהליכים ותביא לתוצאה שכלולנו מעוניינים בה, יותר כיתות לימוד מודרניות ותקניות לילדי ירושלים”.

דורון נויוירט, מנכ”ל מוריה אמר: “מוריה כחברת הביצוע  של עיריית ירושלים המקדמת בעיקר פרוייקטי תשתית ובתחבורה בעיר, רואה בפרויקט זה אתגר חדש והזדמנות גדולה להיכנס גם לבתי הספר ולהביא גם לתחום את היתרונות, הידע, הניסיון וההצלחה של הפרויקטים הרבים של החברה. פרויקט זה מתווסף לתחומים הנוספים שאליהם אנו נכנסים לאחרונה כדוגמת התחדשות עירונית”.

המינהלת תפעיל משרדי ניהול פרויקטים בחלוקה המגזרית הקיימת כיום במינהלת חינוך ירושלים (מנח”י), לפי החלוקה לחינוך חרדי, מזרח העיר וכללי.

בימים הקרובים תובא הקמת המינהלת החדשה לאישור דירקטוריון חברת מוריה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות