בחירות 2019: פריימריז במרץ; חיים ילין פורש; אורן חזן מקים מפלגה

קובי פינדרוס
|
י' אדר א' התשע"ט / 15.02.2019 00:24
פריימריז התקיימו היום במרץ בהם נבחרו למקומות הראשונים אילן גילאון, מיכל רוזין ועיסאווי פריג’ • ח”כ חיים ילין הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות • מקורביו: יאיר לפיד בעט אותו החוצה • דיווח: אורן חזן החליט סופית להקים מפלגה עצמאית

פורסמו תוצאות הפריימריז במרצ, שקיימה היום (חמישי) לראשונה בחירות לרשימת המפלגה לכנסת הבאה.

מספירת הקולות עולה כי חה”כ אילן גילאון יהיה מספר 2 במפלגה, לאחר שהגיע למקום הראשון בפריימריז. למקום השני בבחירות הפנימיות במרצ הגיעה חברת הכנסת מיכל רוזין, כשאחריה עיסאווי פריג’ ועלי סללאלחה, המתמודד הדרוזי הראשון שהגיע למקום ריאלי במפלגה.

במרץ מברכים על כך שלא פחות מ-83% ממתפקדי מרצ השתתפו היום בפריימריז של המפלגה, ובחרו את נציגיהם לכנסת ה-21.

חיים ילין מחוץ לכנסת

ח”כ חיים ילין ממפלגת ‘יש עתיד’ הוציא הודעה מפתיעה, שבה הודיע שלא יתמודד ברשימת המפלגה לכנסת הבאה.

על פי הפרסום בחדשות 12, ההחלטה לעזוב את הכנסת כמעט נכפתה על חיים ילין. לפיד הודיע לו בימים האחרונים שהוא לא צפוי להיכלל ב-15 הראשונים שירכיבו את רשימת “יש עתיד” לכנסת.

מקורביו בכנסת של ילין סיפרו שחבר הכנסת תוקף בחריפות את לפיד בשיחות סגורות: “הוא בעט אותי החוצה. הוא הביא הרבה אנשים והבטיח להם הבטחות. לפיד לא חשב לרגע על תושבי עוטף עזה שאני מייצג אותם בכנסת. כל מה שמעניין אותו זה להציג רשימה נוצצת של אנשים חדשים שיתחרו בגנץ. גנץ בלבל אותו”.

אורן חזן מקים מפלגה

חבר הכנסת אורן חזן החליט באופן סופי כי הוא מקים מפלגה חדשה לבדו, כך דווח הערב בחדשות 12.

על פי הדיווח, חזן קיבל את ההחלטה לאחר שערך סקר שבו קיבל חמישה מנדטים. הוא ניהל מגעים עם מספר מפלגות, אך בסוף החליט להקים מפלגה חדשה.

חזן סיים במקום ה-27 בפריימריז בליכוד, ולמעשה איבד סיכוי מעשי להיכנס לכנסת ה-21, זאת בתום ההקלדה מחדש של תוצאות הפריימריז אמש.