יש הסכם: ‘האיחוד הלאומי’ ו’הבית היהודי’ ירוצו בריצ’רץ’

דוד ליבוביץ
|
י' אדר א' התשע"ט / 15.02.2019 00:14
לאחר חמש שעות ישיבה משותפת ובהכוונת בכירי רבני הציונות הדתית הושג הסכם לריצה משותפת בין ‘הבית היהודי’ ו’האיחוד הלאומי’ • על פי ההסכם, הרב רפי פרץ יעמוד בראש הרשימה המשותפת, אך תפקיד השר הראשון יינתן לח”כ בצלאל סמוטריץ’ • הליכוד: מברכים על הסיכום

אנחת רווחה במחנה הימין: מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי חתמו הערב (חמישי) על הסכם לריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-21.

ההסכם בין שני הצדדרים הושג לאחר יותר מחמש שעות של פגישה בה השתתפו הרב פרץ, שנכנס לתפקידו כיו”ר הבית היהודי לפני כשבועיים, ויו”ר האיחוד הלאומי ח”כ בצלאל סמוטריץ. יחד איתם השתתפו בפגישה גם בכירי רבני הציונות הדתית – הרב חיים דרוקמן והרב זלמן מלמד.

הרשימה תורכב מחברי שתי הסיעות לסירוגין: הבית היהודי יקבל את המספרים האי-זוגיים והאיחוד הלאומי את המספרים הזוגיים.

הרשימה המשותפת תכלול את האישים הבאים על פי הסדר הבא: הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ’, אופיר סופר, מוטי יוגב, אורית סטרוק, יפעת ארליך, יוסי כהן, הרב אלי בן דהן.

על פי ההסכם, מפלגת האיחוד הלאומי תהיה זכאית לבחור ראשונה את התפקיד שיינתן לה במסגרת כניסה לקואליציה.

במידה ויינתן תפקיד שר אחד, תהיה רוטציה בין הרב פרץ לסמוטריץ’. במקביל לרוטציה בתפקיד השר היחיד, ובמידה ובכנסת מכהנים מספר אי זוגי של ח”כים, תהיה רוטציה בח”כ האי זוגי.

הרב רפי פרץ, יו”ר מפלגת הבית היהודי, אמר לאחר החתימה, “הציונות הדתית ניצחה. מפלגת הבית היהודי צועדת הערב קדימה באחדות. אני שמח וגאה להוביל את המפלגה קדימה. יחד נוביל את הציונות הדתית לבית גדול, חזק ומשפיע בציבוריות הישראלית”.

מהליכוד נמסר בתגובה לריצה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי: ”מברכים על הסיכום בין הבית היהודי לבין האיחוד הלאומי וקוראים להם להתאחד עם כוחות נוספים כדי להבטיח את ניצחון גוש הימין בבחירות”.

WhatsApp Image 2019-02-14 at 23.56.48