ראשת הימין החדש שקד: “צריך גיור אורטודוקסי אבל עם הרחבה”

ראשת הימין החדש איילת שקד התראיינה בהקשר לסוגיות דת ומדינה והצהירה כי הגיור צריך אמנם להישאר אורטודוקסי אבל 'עם הרחבה' • על הפרישה מהבית היהודי: "המהלך הכי קשה שעשיתי בחיי" • "מדד ההצלחה אם המפלגות יעלו ל-14 מנדטים"
קובי פינדרוס
ט' אדר א' התשע"ט / 14.02.2019 20:02

שרת המשפטים וראשת הימין החדש בהצהרה מעניינת: “דוגמה להתנהלות שארצה לראות בנושאים של דת ומדינה היא ועדת נסים לענייני גיור. משה נסים ישב עם כל הצדדים – חרדים, דתיים לאומיים, חילונים ורפורמים – והגיע למתווה שבעיניי מניח את הדעת. הגיור נשאר אורתודוקסי, אבל מרחיבים אותו”.

את הדברים אמרה שקד בראיון לעיתון בשבע, בו נשאלה אודות יחסה של התנועה המעורבת שבראשותה לעניני דת ומדינה: “אנחנו מפלגה של 50 אחוזים דתיים ו-50 אחוזים חילונים בייצוג ברשימה ומבחינת הבוחרים. אנחנו מאמינים שצריך ללכת בשיח ובשותפות, ובלי כפייה משום צד”.

שקד נשאלה על הפרישה ממפלגת האם ‘הבית היהודי ואמרה: “הפרישה מהבית היהודי הייתה לי מאוד קשה ברמה האישית. האמת, זה היה המהלך הכי קשה שעשיתי בחיי. אחרי ההודעה שלנו עברו עליי כמה ימים מאוד קשים. הקושי היה רגשי, אבל רציונלית זה היה נכון, אם כי מובן שאת זה נדע בוודאות רק אחרי הבחירות.

לדבריה הפרישה תוביל להגדלת הגוש: “רצינו לעשות את זה בבית היהודי, אבל זה לא הצליח. בפועל, מה שקורה עכשיו זה שהקהל שלא הצביע לבית היהודי בבחירות הקודמות בגללנו יוכל עכשיו להצביע למפלגה, והקהל שלא יכול היה להצביע לבית היהודי בגלל סמוטריץ’, יוכל להצביע לנו”.

המהלך יוכתר בהצלחה סבורה שקד, עם המפלגה תטפס לפחות ל-14 מנדטים: “אם בוחנים את זה, אחרי המהלך שתי המפלגות עולות משמונה ל-14 מנדטים. זה גם יהיה בסופו של דבר המדד להצלחה או לכישלון של המהלך – ההגדלה של גוש הימין”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בעברית אומרים ראש בפמנסטית שמנוגדת ליהדות אומרים ראש אבל אתם כתובים בעברית
    15/02/2019 00:07
    מ