חזר, אבל לחודשיים: האתיופי שנקבר בטעות התעורר, ומת שוב

סיפור מוזר: הירפה נגרו, גבר אתיופי הוכרז כמת והוצב בארון מתים בנובמבר האחרון, כשהוא שוכב שם במשך חמש שעות • אלא שאז התעורר והחל לדפוק על הארון עד שחולץ משם על ידי הקברן • בשבוע האחרון, חודשיים אחרי, מת והפעם באופן סופי
דוד ליבוביץ
ט' אדר א' התשע"ט / 14.02.2019 19:02

חזר לחיים אך לא הספיק ליהנות מכך יותר מידי זמן: גבר אתיופי מבוגר כמעט נקבר בעודו בחיים לפני כחודשיים, אחרי שבני הכפר שלו חשבו שהוא מת, אלא שהסתבר שהם הקדימו את המאוחר בחודשיים – ורק אז הוא אכן נפרד מהעולם. הסיפור פורסם בישראל באתר ‘וואלה’.

הכל החל לאחר שהירפה נגרו, גבר אתיופי, הוכרז כמת והוצב בארון מתים בנובמבר האחרון, כשהוא שוכב שם במשך חמש שעות.

אלא שאז הכפריים שמעו אותו דופק על הארון מבפנים. טקס האשכבה כבר החל, אלא שנגרו נלחם כדי שישמעו אותו ולבסוף חולץ. “שמעתי מישהו בוכה, נחנקית והתחלתי לנסות ולצאת מפיסת הבד שהייתי כרוך בה. הייתי כל כך חלש, לא הצלחתי לדבר”. לבסוף הוא צעק: “האם מישהו שומע אותי?”

מי שחילץ את נגרו היה הקברן אתנה קנה, ששמע את קריאתו והחל לחלצו כשהאנשים מסביב בורחים לכל עבר והוא היה צריך לפתוח את ארון הקבורה לבדו. אחרי השוק הראשוני, כל הנמלטים חזרו וטקס הקבורה הפך לחגיגה.

בתקשורת המקומית דווח שקנה הוא בן דודו של נגרו: “קברתי עד היום בין 50 ל-60 אנשים, בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה, הוא היה נראה מת”. נגרו עצמו סיפר לאחר מכן כי: “הייתי חסר הכרה במקום ירוק ויפהפה, עד שאדם בלבן אמר לי לחזור אחורה”. רופא שבדק אותו סיפר ל-BBC שנגרו ככל הנראה היה בתרדמת.

אלא שאותו קברן נאלץ לקבור את נגרו כעבור חודשיים – ביום חמישי שעבר, יממה לאחר שהוא מת בצורה סופית. הפעם בן הדוד סיפר כי אין מקום לטעויות לאחר שהיה עם נגרו לאורך כל ימי המחלה ועד מותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות