מה התנאי של ראש ישיבת הר עציון לתמיכה בבלוק טכני עם בן גביר?

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון, דורש מאיתמר בן גביר להוריד תמונה התלויה בביתו •"אני מוכן שאנחנו נרד מתחת לאחוז החסימה ולא להיכנס עם עוצמה יהודית, לפני שאיתמר בן גביר מוריד את התמונה" • בן גביר: מצפה מהרב מדן להכיל דעות אחרות
אריה ריבקינד
ט' אדר א' התשע"ט / 14.02.2019 14:59

ראש ישיבת הר עציון באלון שבות, הרב יעקב מדן, הציב בצהרים, בראיון לתכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’ תנאי לתמיכה בבלוק טכני של עוצמה יהודית עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

“אני חולק לחלוטין על דרכה של עוצמה יהודית”, אמר הרב מידן. “אסכים להליכה משותפת איתם – בהנחה שאנחנו מדברים על בלוק טכני ובדוחק ובלחץ של אחוז החסימה – אבל כל זאת בתנאי אחד שהוא בל יעבור: בבית של איתמר בן גביר נמצאת תמונה של ד”ר ברוך גולדשטיין, שבזמנו ירה למוות ב-29 ערבים במערת המכפלה, עם הכותרת ‘תחת אשר קינא לא-לוהיו’.

“את הדברים הללו בני נוער רואים – ואסור לנו להסכים בשום פנים ואופן שבן נוער יגיע למסקנה שהדרך הזאת לגיטימית”.

ראש הישיבה הוסיף: “אני מוכן שאנחנו נרד מתחת לאחוז החסימה ולא להיכנס עם עוצמה יהודית, לפני שאיתמר בן גביר מוריד את התמונה ומקבל על עצמו שלא לתלות אותה”.

לדבריו, “אם הם מוכנים ללכת בכיוון שלנו, אפילו במעט – יש על מה לדבר, אבל אם הם רוצים לתת דוגמא לבני נוער בטעות הזאת, אני מעדיף שנרד מתחת לאחוז החסימה. אנחנו חייבים את זה לנוער שלנו”.

הוא הדגיש: “הנוער שלנו לא יחזור ולא יעשה את המעשים הללו ויהי מה. זה המינימום כדי שלא ניתן חלילה דוגמא למישהו איך להתנהג. אני לא מרוצה בכלל, אבל בהתחשב במאבק של אחוז החסימה ובכך שמדובר רק בבלוק טכני, אאלץ להסכים לכך”.

עו”ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, הגיב על דבריו הרב מדן: “מפליא שדווקא כבוד הרב מדן שידוע בפלורליזם שלו ובגישתו להכיל ציבורים שונים כגון מחללי שבת, אוכלי טרפות ונבלות, ואפילו אנשי מצעד הגאווה – נכנס לתוך הסלון של משפחת בן גביר ומבקש להוריד תמונה כזו או אחרת. התמונה של ד”ר גולדשטיין נמצאת בביתי מאחר וד”ר גולדשטיין הציל עשרות יהודים מקרית ארבע-חברון והיה הרופא שקפץ מפיגוע לפיגוע והציל נפשות רבות”.

הוא הוסיף:  “אינני תומך בהרג ערבים בגלל שהם ערבים ואני מחנך את ילדיי לאהבת ישראל, ויחד עם זאת בכל מקרה אינני תומך בסתימת פיות ומניעת חופש הביטוי. הרב מדן לא בדק איזה תמונות יש בסלון של נפתלי בנט, הרב מדן לא בדק את אורך החצאית של איילת שקד, ולמיטב ידיעתי גם לא ערך ועדת קבלה למועמדים בבית היהודי”.

בן גביר ציין: “יש לזכור שעל הפרק חיבור טכני שאיננו עוסק בזהות ואחידות של דעות. דווקא ממי שחתום על אמנת גביזון-מדן ומכיל אנשי שמאל קיצוני חילונים מצופה שיכיל גם דעות מהצד הימני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק. אסור להתחבר לרשעים שמעודדים שפיכות דמים
    15/02/2019 12:36
    ישראל
  1. התמונה היא בהחלט סוג של הזדהות עם המעשה הנתעב