יש חרדית ראשונה במקום ריאלי: עו”ד עומר ינקלביץ’ ב’חוסן ישראל’

עו"ד עומר ינקלביץ', אם לחמישה ותושבת בית שמש, צפויה להשתלב ברשימתו של בני גנץ - ותהפוך לחברת הכנסת החרדית הראשונה בישראל • היא בוגרת סמינר הרב וולף וגייטסהד באנגליה
אריה ריבקינד
ט' אדר א' התשע"ט / 14.02.2019 10:32

תחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות – וח”כית חרדית? עו”ד עומר ינקלביץ’, חרדית ב 41, אם לחמישה, פעילה חברתית, תושבת בית שמש, צפויה להשתלב ברשימת ‘חוסן לישראל’ של בני גנץ ולהפוך לחברת הכנסת החרדית הראשונה.

לפי דיווח של עיתון ‘ידיעות אחרונות’, יו”ר ‘חוסן לישראל’ הוא שחתום על המינוי – וינקלביץ’ צפויה להתמקם במקום ריאלי במפלגה.

ההחלטה התקבלה, “מתוך רצון להרכיב רשימה המכילה את פסיפס החברה הישראלית”.

עומר היא בוגרת הסמינרים הרב וולף בבני ברק וגייטסהד באנגליה, בעלת תואר שני במשפטים כמצטיינת דיקאן, ועוסקת בעריכת דין משנת 2007.

למרות היותה בעלת דעות ליברליות, היא חתומה על לא מעט טורי דעה שקראו ליישר קו עם הרעיון החרדי ולא לכפות עליו את ביטול הפרדה המגדרית.

באחד הטורים כתבה: “הרדיפה האנטי חרדית של ארגוני הנשים את ההפרדה, אינה ליברליות. היא קנאות אנטי דתית רדיקאלית המבקשת לכפות ערכים חילוניים על אנשים מאמינים. זו בדיוק ההיפך מליברליות וסובלנות. זו רדיפת דת, במסווה עכור ובאצטלה כביכול נאורה”.

לדבריה, “זו אינה מלחמה על הדרת נשים, גם לא על אופיו של המרחב הציבורי. זו מלחמה נגד אמונתם של אנשים, המבקשים לחיות את חייהם כרצונם, באירועים שלהם, במסגרות הלימוד הייחודיות שלהם, מבלי לכפות דבר על מי שאינו מעוניין בכך. הניסיון לקשור בין הפרדה לבין הדרת נשים כביכול, הוא פייק מוחלט. אין שמץ של הדרה בהפרדה בין גברים לנשים, כל זמן שלשני המינים ניתן אותו שירות”.

בין המיזמים החברתיים שלה, הקימה את ‘אמנות ואמונה – המרכז לאמנות ברוח יהודית’, המיועד לסיוע והעצמת אמניות ואמנים חרדים; הקמת מרכז תרבות חרדית, פיתוח תכניות מנהיגות, והובלת מיזמי סיוע לנשים ומשפחות במצוקה.

למרות זאת, לא ברור מי הרבנים העומדים מאחורי הסכמתה לרוץ לכנסת, וכיצד היא תשתלב במפלגת ‘שמאל’, שהמצע שלה דורש את ‘ברית הזוגיות’, ‘תחבורה בשבת’, והכותל הרפורמי.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברגע שאין רבנים מאחריה היא לא חרדית
    14/02/2019 15:38
    אתי
  1. מהרסייך ומחריבייך…

  2. חיפשתי בשולחן ערוך ולא מצאתי
    14/02/2019 16:44
    צבי
  3. שצריך אישור מרב להצטרף למפלגת חוסן בישראל. לא מדובר בנושא הלכתי, אלא מקצועי. היא בחרה וזכותה המלאה. לא צריך רב כדי לקבוע באיזה מקצוע לעבוד.

  4. לא שואלת. היא הולכת להיות בעצמה סמכות פוסקת
    15/02/2019 15:58
    אישה
  5. נמאס מהרבנים