העבודה מתחזקת ל-11, איחוד מפלגות הימין יניב 7 מנדטים

סקר 'כאן': רשימה של גנץ ולפיד תקבל 29 מנדטים - וכולנו לא תעבור את אחוז החסימה • גם הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא עוברות את אחוז החסימה • יהדות התורה עם 7 מנדטים, ש"ס עם 5 • רוב מצביעי חוסן לישראל מעדיפים שהמפלגה תישאר באופוזיציה, אם ביבי ירכיב הממשלה
אריה ריבקינד
ט' אדר א' התשע"ט / 14.02.2019 11:45

מסקר שנערך באמצעות מכון ‘דיירקט פולס’  עבור תכנית הבכורה של ירון דקל ועמית סגל ב’כאן רשת ב’ עולה: העבודה מתחזקת אחרי הפריימריז, הליכוד שומר על כוחו, כחלון על גבול אחוז החסימה, והבית היהודי – לא עוברת את אחוז החסימה. בנוסף, רוב מצביעי חוסן לישראל בראשות בני גנץ מעדיפים שהמפלגה תישאר באופוזיציה, אם בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה.

מהסקר עולה, כי אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה זוכה ב-30 מנדטים ושומרת על יציבות, ואילו גנץ נחלש בשני מנדטים.

מפלגת העבודה הייתה מתחזקת ל-11 מנדטים.

על פי תוצאות הסקר, חוסן לישראל ירדה מעט ועומדת על 20 מנדטים, ואילו הימין החדש התחזקה ל-10 מנדטים.

ליש עתיד יהיו על פי הסקר 11 מנדטים – כמו בסקר הקודם שנערך לפני שבוע. גם יהדות התורה התחזקה ועלתה משישה לשבעה מנדטים.

הרשימה המשותפת של איימן עודה ותע”ל של אחמד טיבי מקבלות שישה מנדטים כל אחת.

ישראל ביתנו תקבל שישה מנדטים, ש”ס עם חמישה ומרצ עם ארבעה. גם כולנו של משה כחלון נותרה על סף אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד.

לא עוברות את אחוז החסימה: מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ‘התנועה’ של ציפי לבני, ‘ארץ חדשה’ של אלדד יניב, מפלגת ‘גשר’ של אורלי לוי אבקסיס, מפלגת ‘מגן’ של גל הירש וגם ‘עלה ירוק’.

ומה יקרה אם יתקיים חיבור בין גנץ ללפיד, ובין המפלגות בציונות הדתית – הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית ומפלגת יחד?

על פי הסקר, חיבורים כאלה יגיעו על חשבון המפלגה של בנט ושקד, ובעיקר על חשבונו של השר משה כחלון.

במקרה של חיבורים: הליכוד תתחזק ל-34 מנדטים והרשימה של חוסן לישראל ויש עתיד תקבל 29 מנדטים – שישה מנדטים פחות מהסקר הקודם.

כולנו לא תעבור את אחוז החסימה, הימין החדש תקבל שמונה מנדטים ואילו העבודה תקבל 10 מנדטים.

האיחוד בציונות הדתית יניב שבעה מנדטים. ליברמן יקבל חמישה מנדטים.

חיבור של גנץ לאורלי לוי-אבקסיס יוסיף שני מנדטים – 22 לרשימה משותפת.

הסקר בדק גם היכן נמצא גנץ על הציר שבין ימין לשמאל: 21.64% חושבים כי יו”ר חוסן לישראל נמצא בשמאל ורק 4.41% חושבים שמפלגתו נמצאת בחלק הימני של המפה הפוליטית. 25.84% ממקמים את גנץ במרכז.

עוד על פי הסקר, רוב העונים (54.62%) חושבים שגנץ לא צריך להצטרף לממשלה בראשותו של נתניהו – ולהישאר באופוזיציה. 20.8% חושבים שעליו להיות שר ביטחון.

הסקר בוצע ביום רביעי על ידי חברת Direct Polls בקרב מדגם מייצג של 735 משתתפים באוכלוסייה הבוגרת היהודית והערבית בישראל – טעות הדגימה 3.5%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות