נתניהו נפגש עם שר החוץ העומאני: ‘מפגש לא בסתר, כי כאלו יש הרבה’

הפגישה התקיימה במסגרת כינוס המתקיים בפולין ועוסק באיראן ובמזרח התיכון • השר בן עלאווי לנתניהו: "האנשים במזרח התיכון סבלו רבות כי הם נותרו בעבר"
נתן פרל
ח' אדר א' התשע"ט / 13.02.2019 19:35

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (רביעי) עם שר החוץ של עומאן יוסף בן עלאווי במסגרת כינוס שנערך בוורשה – שיזמו ארצות הברית ופולין, העוסק בין השאר באיראן ובמזרח התיכון.

נתניהו אמר בפתח הפגישה:  “אני שמח לפגוש אותך שוב. ההחלטה האמיצה של הסולטן קאבוס להזמין אותי לבקר בעומאן מביאה לשינוי בעולם. היא סוללת את הדרך לרבים אחרים לעשות את מה שאתה אמרת – לא להיות תקוע בעבר אלא להתקדם אל העתיד. רבים הולכים בעקבותיכם, גם כאלה שנמצאים כאן היום בוועידה.

 “אני מודה לכם על המדיניות החיובית הזאת, שפניה לעתיד ושעשויה להוביל לשלום ולשגשוג עבור כולם. אני מודה לך בשם אזרחי ישראל, ואני מרשה לעצמי לומר שגם בשם רבים במזרח התיכון”.

 שר החוץ של עומאן יוסף בן עלאוי אמר: “זהו חזון חדש וחשוב לעתיד. האנשים במזרח התיכון סבלו רבות כי הם נותרו בעבר. זהו עידן חדש למען העתיד ולמען שגשוג לכל העמים”.

וידאו: רועי אברהם/ לע”מ

 בדרכו למפגש הבא שלו, התייחס ראש הממשלה לפגישה עם השר העומאני: “אני בא עכשיו ממפגש מצוין עם שר החוץ של עומאן. דיברנו על צעדים נוספים שאנחנו יכולים לעשות יחד עם מדינות באזור כדי לקדם אינטרסים משותפים. יהיה לזה המשך.

“מכאן אני הולך למפגש עם 60 שרי חוץ ונציגים של מדינות בעולם נגד איראן. מה שחשוב זה המפגש, ומפגש לא בסתר ולא בהיחבא, כי כאלו יש הרבה. זהו למעשה מפגש גלוי עם נציגים של מדינות ערביות מובילות שיושבות יחד עם ישראל כדי לקדם את האינטרס המשותף של מלחמה באיראן”.

 רה”מ הוסיף“מה שאנחנו עושים זה מרחיקים ודוחקים את איראן מסוריה. אנחנו מחוייבים לעשות את זה ונמשיך לעשות את זה.  בוורשה כרגע קר אבל יחסי החוץ של ישראל מתחממים, מתחממים לטובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות