מינוי פסול: האם יו”ר ועדת הביקורת בביתר באמת פרש מהקואליציה?

אומ״ץ שיגרה מכתב למאיר רובינשטיין, בו היא תוקת את מינויו של דוד שפיצר לתפקיד יו"ר ועדת הביקורת: "מינוי אותו חבר כיו"ר ועדת הביקורת מנעה למעשה את זכותה החוקתית של האופוזיציה לנהל את הוועדה"
אריה ריבקינד
ח' אדר א' התשע"ט / 13.02.2019 18:32

במכתב ששיגר היום (רביעי) ד״ר שמעון זילברשלג, יו״ר השלטון המקומי באומ״ץ, לראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, בו הוא תוקף את מינויו של דוד שפיצר  לתפקיד יו”ר ועדת הביקורת.

במכתבו מציין ד״ר זילברשלג, כי בתנועת אומ״ץ נדהמו לגלות כי בביתר עילית – בה קיימת למעשה סיעת אופוזיציה יחידה, אותה מייצג מנחם זיידה – נתמנה לתפקיד יו”ר ועדת הביקורת חבר סיעת קואליציה ש”פרש”, לכאורה, מסיעתו.

זילברשלג כותב, כי “ממידע שהתקבל במשרדי תנועת אומ״ץ נראה לכאורה כי החבר שהודיע על פרישתו משורות סיעת הקואליציה ממשיך להופיע באירועים ובפרסומים שונים כחבר סיעת הקואליציה – מה שמעלה את החשש שמא ‘פרישתו’ הייתה רק למראית עין”.

באומ״ץ טוענים, כי “מינוי אותו חבר כיו”ר ועדת הביקורת מנעה למעשה את זכותה החוקתית של האופוזיציה לנהל את הוועדה ואם אכן כך הוא המצב, הרי זה מהווה פגיעה חמורה במנגנון הבקרה על ניהול העיר”.

באומ”ץ מדגישים:  “לא לחינם קבע המחוקק כי יו”ר ועדת הביקורת ברשות המקומית יהיה חבר אופוזיציה. תקנה זו מהווה נדבך הכרחי במערכת האיזונים והבלמים של ניהול השלטון המקומי, ולכן היא נשמרת בקפידה בכל רחבי הארץ”.

תנועת אומ”ץ דורשת מראש עיריית ביתר עלית “לפעול מידית בנושא זה – שאם לא כן, תשקול התנועה צעדים נוספים על מנת לשמור את זכויות האופוזיציה בעיר”.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה לעשות פרוש = שחיתות
    13/02/2019 21:03
    חיים
  1. ונציגי משפחת פרוש = שחיתות