סמוטריץ’: לא חותם על הסכם שאין בו הסכמה לצירוף עצמה

יו"ר האיחוד הלאומי על המו"מ: "הזמן משחק לרעתנו. לא מבין למה זה לוקח כל כך הרבה זמן" • "מצפה לחלוקה שווה של ההנהגה והתפקידים" • תקף את בנט: "עזב את הבית והבין שקר בחוץ. עכשיו הוא מנסה לא לשתות אותנו בקשית – אלא ממש לשתות אותנו עם הפה ישירות מהכוס"
חרדים 10
ח' אדר א' התשע"ט / 13.02.2019 10:38

יו”ר האיחוד הלאומי, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, קרא הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב להשלים בהקדם את המגעים מול יו”ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ.

“הזמן משחק לרעתנו. אני לא מבין למה זה לוקח כל כך הרבה זמן”, אמר סמוטריץ’ בריאיון לקלמן ליברמן. “מבחינתי, אני רוצה שהחיבור הזה יקרה כאן ועכשיו. נגמר זמן הדיבורים, הגיע זמן המעשים”.

סמוטריץ’ סיפר כי הגיע ללא תכנון מוקדם לכנס של מנהלי הציונות הדתית בים המלח, רק משום שידע שרפי פרץ יהיה במקום.

“ביליתי כאן את הלילה כמעט כמו בצבא, על איזה ספה במלון, בלי תפילין ובלי בגדים להחלפה”, סיפר סמוטריץ’. “מחלתי על הכבוד ועל התוכניות שלי וגם על המשפחה שהשארתי בבית. הבנתי שיהיה נכון לקבל פה את הרוח הגבית של כל שליחי הציבור שלנו”.

יו”ר האיחוד הלאומי הדגיש: “הסיכום היה שהצוותים יישבו בלילה כדי שבבוקר הרב רפי ואני נשב ונקבל הכרעות. זה התפקיד שלנו כיושבי ראש, אי אפשר לגרור רגליים”.

בסופו של דבר התקיים מפגש בנוכחות חברים נוספים בצוות המשא ומתן: “היה שם חשש שניפגש לבד. אני יכול להבין את זה, כי אני מנוסה בפוליטיקה והוא פחות. היה חשש שאם נשב ביחד זה לא כוחות, ואני מקבל ומכבד את זה”.

על התנאים של האיחוד הלאומי אמר: “אני מצפה לחלוקה שווה של ההנהגה והתפקידים – למי תהיה קדימות ברשימה, למי תהיה קדימות בתפקידים”.

הוא ציין כי הצדדים כבר היו קרובים להסכמה בשבוע שעבר, “אבל במוצאי השבת משהו שם הסתובב”.

לדבריו, מחלוקת משמעותית בין הצדדים נוגעת לעוצמה יהודית של איתמר בן גביר וברוך מרזל: “אני מתעקש על זה – לא אחתום בשום פנים ואופן על הסכם שלא תהיה בו הסכמה על כך שבאופן עקרוני אנחנו רוצים לצרף את עוצמה יהודית כבלוק טכני. יש שם קושי סביב העניין הזה”.

למרות זאת, הוא הוסיף: “אנחנו קרובים מאוד, אין שום סיבה בעולם שלא נלך ביחד”.

סמוטריץ’ תקף את נפתלי בנט: “אני מרגיש שהוא קצת במצוקה. הוא אמר שיקים מפלגה לא דתית כדי להגדיל את הגוש ולהביא מצביעי ימין חילונים. אחרי שהוא עזב את הבית, הוא כנראה הבין שקר בחוץ. אני לא רואה המונים נוהרים למפלגתו, אז עכשיו הוא מנסה לא לשתות אותנו בקשית – אלא ממש לשתות אותנו עם הפה ישירות מהכוס.

“אני קורא לאחים בציונות הדתית לחשוב על מי אפשר לסמוך ואיפה הם מרגישים בבית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות