בן גביר: מביאים 100,000 קול, רוצים מקומות 4 ו-6 ברשימת הימין

אריה ריבקינד
|
ז' אדר א' התשע"ט / 12.02.2019 21:32
ההסכם בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי מתגבש. אך האם יהיה איחוד גם עם ‘עוצמה’ וישי? • ערוץ 20: מסקר עולה – איחוד כולל יביא 10 מנדטים • הבית היהודי על ‘רשימת הימין’ שפורסמה: “לא אמת” • בן גביר: “לפי כל הסקרים, בלי חיבור מלא יתכן אסון” • דגן: “לסיים הוויכוחים ולצאת לדרך”

ההסכם בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי מתגבש: כפי המסתמן, ההסכם בין הצדדים שכבר מחליפים טיוטות, ייחתם עד יום חמישי, כאשר איחוד שלהם עם תנועת ‘עוצמה יהודית’ גם הוא על הפרק.

בערוץ 20 דווח הערב (שלישי), כי על פי סקר שהזמינו כמה רבנים בולטים בציונות הדתית, ובהם הרב שמואל אליהו, איחוד כזה יביא הישג של למעלה מ-10 מנדטים.

בערוץ 20 דווח כי על פי המתווה המתגבש, כך תיראה הרשימה המאוחדת:

1. רפי פרץ
2. בצלאל סמוטריץ’
3. בית יהודי אישה
4. עוצמה
5. אופיר סופר
6. מוטי יוגב
7. אלי ישי
8. עוצמה
9. אורית סטרוק
10. יונתן יוסף – יחד
11. יוסי כהן – האיחוד הלאומי
12. הרב אלי בן דהן

אולם, במפלגת הבית היהודי הבהירו הערב: “הפרסומים הערב בכלי תקשורת שונים לגבי הרכב הרשימה המתגבש באיחוד מפלגות הציונות הדתית – אינם אמת”.

ברוך מרזל, מראשי ‘עוצמה’ אמר לחרדים 10: “לא מכיר כזו רשימה, אין איתנו מו”מ”.

עו”ד איתמר בן גביר, מי שינהל את המו”מ מטעם ‘עוצמה’ – תסכימו לכזו רשימה?

“לא”.

• מדוע?

“כי אנו מביאים 100 אלף קולות”.

• אז כמה אתם רוצים ובאיזה מיקום?

“מקומות 4 ו-6”.

בן גביר: “האחדות בין הבית היהודי לתקומה (-האיחוד הלאומי) חשובה. אולם לצערנו, למרות הנכונות שלנו, טרם פנו אלינו בנושא”.

בן גביר הוסיף ואמר לחרדים 10:  “על פי כל הסקרים, בלי חיבור מלא – יתכן אסון. עשינו הכל כדי להגיע לחיבור בצורה בוגרת ואחראית, ומסתבר שיש הסבורים כי עדיף שהבית והאיחוד לא יכנסו לכנסת. עדיין מלא תקווה כי השכל הישר יגבר על החרמות”.

בהמשך נמסר מ’עוצמה יהודית:  “אנו שמחים שגם הבית היהודי וגם האיחוד הלאומי מבינים שהרשימה אינה ריאלית וכמפלגה שמביאה הכי הרבה קולות, ברור שיש להיעתר לדרישתנו הצנועה והמתחשבת לקבל את המקום הרביעי, המקום השישי והמקום התשיעי.

“הכתובת על הקיר ועל אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לוותר על האגו כפי שעשינו אנחנו ולשנס מותניים להצלת הציונות הדתית”.

 ‘בלי כיפופי ידיים, לציבור נמאס”

יו”ר האיחוד הלאומי, ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הציע הערב לרפי פרץ, להיכנס יחד איתו לחדר המשא ומתן ולא לצאת משם עד אשר יושג הסכם לריצה משותפת. ”יותר מדי זמן אנחנו מפריחים קלישאות על אחדות אבל זה לוקח יותר מדי זה, אין שום סיבה שזה ייקח הרבה זמן”, אמר סמוטריץ’ בכנס מנהלי מוסדות הציונות הדתית בים המלח.

”אני קורא לרב רפי לשבת בחדר סגור ולא לצאת בלי בשורה ולבשר לכם ולציבור הרחב שאנחנו הולכים ביחד”.

סמוטריץ’ הוסיף: ”אני אומר לך הרב רפי – צריך אמון. אף אחד לא מכופף ידיים. יש חששות וזה בסדר. אולי כי אני מנוסה וצברתי כמה שנים והוא פחות. אי אפשר לנהל משא ומתן מתוך חששות. אני אומר בכנות שבפגישה הראשונה עם הרב רפי ויתרתי על המקום הראשון, לא שאני חושב שזה נכון או שהסקרים אומרים כך אבל רציתי להתקדם. אני לא מכיר עוד פוליטיקאים שהיו מסכימים. רציתי שותפות אמיתית”.

הוא הדגיש: “אסור שהמו”מ יתנהל כמו סחר סוסים. לא נכון לעשות כיפופי ידיים. אף אחד לא שווה יותר מאף אחד. אין התנשאות. יש קבוצה שלמה של אנשים שרוצה לעבוד ביחד. אנחנו מדממים ומאבדים מנדטים. לציבור נמאס ובצדק. זה היה יכול להיגמר בשבוע שעבר וזה חייב להיגמר הלילה”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ברך הערב על דברי הרב רפי פרץ, לפיהם מפלגת הבית היהודי תכיל את כל גווני הציבור הדתי-לאומי. דגן קורא לרב פרץ ולסמוטריץ’ לחתום לאלתר על הסכם לריצה משותפת ולצרף אליהם את מפלגת עוצמה יהודית.

“המכנה המשותף האמיתי הוא ארץ ישראל”, אמר דגן. ”המטרה המרכזית היא להגיע למיליון יהודים ביו”ש ולחזק את יהדותה של המדינה. ממשלת שמאל היא הדרך חלילה לטרפד את זה.

”הדרך היחידה להביא את הרוב הלאומי במדינת ישראל לכדי ממשלה לאומית היא איחוד בין המפלגות. המתווה ברור, כולם מבינים אותו. צריך לסיים את הוויכוחים ולצאת לדרך. הציבור כולו נושא עיניים למנהיגי מפלגות הימין. צריך לחתום תוך 24 שעות ולצאת במשותף לחיזוק ארץ ישראל ותורת ישראל”.