איילת שקד: “עזיבת הבית היהודי היתה קשה לי – אך ההחלטה נכונה”

אריה ריבקינד
|
ז' אדר א' התשע"ט / 12.02.2019 18:01
שרת המשפטים ב’כנס ירושלים’: “מפלגת הימין החדש מגדילה את גוש הימין” • “ההישג השני שלי הוא מינוי שופטים חדשים. אני מיניתי שופטת חרדית”

שרת המשפטים איילת שקד, מנהיגת ‘הימין החדש’, סיפרה היום (שלישי) ב’כנס ירושלים’, כי ההחלטה לעזוב את מפלגת הבית היהודי היתה קשה עבורה, אך המהלך הוא נכון ומסייע להגדלת גוש הימין.

“עזיבת הבית היהודי הייתה קשה לי מבחינה אמוציונאלית אבל שכלית זה היה הדבר הנכון לעשות ואנחנו כבר רואים שזה רק יתרום להגדלת גוש הימין”, אמרה שקד.

”רצינו לעשות את זה בזמנו כאשר נכנסנו עם הרב רונצקי עליו השלום לבית היהודי וזה לא הצליח לנו. עכשיו רואים את השינוי ואני מקווה ששתי המפלגות יביאו ביחד סביב ארבע־עשרה מנדטים”.

לדבריה, תוכנית השלום של טראמפ תפורסם לאחר הבחירות, לפני הקמת הממשלה הבאה. ”אנחנו רוצים לצבור הרבה כוח כדי שגם אם מפלגות שמאל יבואו וירצו להצטרף לממשלת נתניהו, נוכל לדאוג שתוקם ממשלה ימנית ולא תקום מדינה פלסטינית”.

שקד הדגישה, כי ‘הימין החדש’ היא מפלגה כלל ישראלית שתתמודד בעתיד על הנהגת המדינה. ”אנחנו לא הקמנו מפלגה דתית המפלגה שהקמנו היא מפלגה כלל ישראלית שעוד תתמודד על הראשות. אני בהחלט אשמח שהציונות הדתית תצביע לנו, אבל אנחנו לא פונים אל הציבור הזה אלא לכל הציבורים – לדתיים וחילונים ביחד, באמת כאשר חותכים את המצביעים שלנו – רואים את זה בבירור. חצי דתיים וחצי לאומיים”.

שקד סיפרה: “שירלי פינטו שהיא חרשת וישבה ב’יש עתיד’, עזבה אותם בגלל שבהשקפות המדיניות שלה היא ימנית. המפלגה שלנו היא מפלגת ימין, נקודה. אלונה ברקת אמנם באותה תקופה תמכה בפינוי מגוש קטיף, אבל גם ראש הממשלה הצביע בעד – והיום הוא מתחרט. אני שמחה שיש לנו מפלגת ימין ברורה”.

שקד מסכמת בסיפוק את ארבע השנים האחרונות בהן כיהנה כשרת המשפטים, ומתכוונת להישאר במשרד כל עוד הדבר תלוי בה. ”ההישג שלי הגדול הוא בהסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון וההישג השני שלי הוא מינוי שופטים חדשים. לא היו שופטים אתיופים, היום יש. אני מיניתי שופטת חרדית.

”אני בהחלט התוויתי את המדיניות במשרד והייתי בקיאה בכל הפרטים”, הוסיפה. ”היועץ המשפטי צריך ליישם את תפישת עולמו במסגרת החוק. ברוב הדברים עבדנו בצורה טובה. היו באמת דברים שבהם היינו חלוקים אבל זה היה מעט. תשאלי שרים אחרים ותראי שהיועץ ניסה לעזור לשרים למלא את התפקיד שלהם.

”פעם במשרד המשפטים לא אפשרו לתת הטבות לחיילים והיום כן”, סיפרה שקד. ”יש כמובן הרבה עבודה ויש לאן לשאוף, אבל בהחלט אפשר לומר שרוב הפקידות במשרד המשפטים מבינה שתפקידה הוא לאפשר לדרג המדיני למלא את תפקידו”.

שקד, כמובן,  רוצה להמשיך ולהיות שרת המשפטים גם בקדנציה הבאה: “יש לי עוד הרבה עבודה”.