חזן הגיש תלונה במשטרה נגד ישראל פרוש: הוא מסית נגדנו

חיים טוויל
|
ז' אדר א' התשע"ט / 12.02.2019 15:34
משה ואברהם חזן מאלעד, הגישו תלונה במשטרה כנגד ראש העיר: מסית לפגוע בנו • נגד השניים הופצו פשקווילים, ו”מפגינים בעטו בחזקה בדלת ביתו של אברהם, והבהילו את ילדיו הקטנים” • טענו במשטרה: “פרוש התנה עם ‘הפלג’ פתרון מצוקתם, בכך שירדו לחיי אברהם ואביו”

אמש (שני) הוגשה תלונה במשטרת ראש העין כנגד ראש עירית אלעד ישראל פרוש, בגין הסתה לפגיעה בשניים מתושבי העיר – משה חזן ובנו אברהם חזן.

כפי שדווח בחרדים 10, לאחר הבחירות המוניציפליות הגיש אברהם חזן, תושב העיר, עתירה לבית המשפט, בבקשה לפסול את תוצאות הבחירות בעיר אלעד בגין שוחד שניתן לקהילות בעיר החרדית, על מנת שיצביעו לישראל פרוש לראשות העיר.

בית המשפט דחה את העתירה, אך קבע כי פרוש “נתן שוחד בחירות לקהילות שונות באלעד”.

בעקבות פסק הדין, הגיש משה חזן, תושב העיר אף הוא,  תלונה במשטרה נגד ישראל פרוש בחשד לשוחד בחירות, עבירה פלילית שהעונש עליה הוא חמש שנות מאסר.

כתוצאה ישירה מפסק בית המשפט, נאלצה קהילת ויז’ניץ להפסיק את בניית בית הכנסת ברחוב רבי חייא, בניה שהוגדרה כ”שוחד בחירות”, שעה שהחלה ללא הקצאה כדין וכשפרוש עצמו נוטל חלק ביציקת היסודות, בניגוד לחוק.

לדברי משה חזן ובנו אברהם חזן, עצירת הבניה יצרה לחץ מצד קהילת ויז’ניץ על פרוש והוא החל במסע הסתה נגדם. “זה התחיל במודעה מטעם ‘איגוד הקהילות החסידיות באלעד’, שהאשימו את ההולכים לערכאות נגד ראש העיר”, אומר משה חזן. “אחר כך הוכנס פשקוויל לתיבת הדואר של אברהם חזן, כשעליו הכיתוב: ‘אלעד מוקיעה את מלשין העיירה – צא טמא'”.

פשקווילים, חזן, אלעד

התלונה במשטרה. צילום: באדיבות המצלם

משה חזן טוען, כי בשבוע שעבר עלתה ההסתה מדרגה, וכי מי שעומדים מאחוריה הם פעילים מ’הפלג’. “ביום רביעי האחרון נשלח צינתוק לרבים מתושבי העיר מאחד מקווי הנייעס הקורא להם להפגנה מתחת ביתו של אברהם חזן ‘מוביל הרדיפה של מוסדות בני התורה בעיר אלעד’.

“ואכן, סמוך לשעה 21:00 בערב הגיעו חמישה מפגינים לביתו של אברהם חזן, והחלו לבעוט בחזקה בדלת הבית, כשהם מבהילים את ילדיו הקטנים שהיו בבית לבדם. זמן קצר לאחר מכן הגיעה משטרה למקום והמפגינים ברחו”.

השיים טוענים עוד, כי ביום שישי האחרון הופצו נגדם פשקווילים ברחבי העיר, כשבאחד מהם יש הסתה חמורה – שמשמעותה כי היה ראוי לשחוט את משה ואברהם חזן, אלא ש’אנחנו פועלים רק באופן חוקי ולכן נסתפק במחאה מתחת ביתו’.

בפשקוויל אחר ניסו להפחיד את השניים בעונשי שמים, קללות ונידויים.

את הקשר בין ההסתה לישראל פרוש, הסביר אברהם חזן, לדבריו, בתחנת המשטרה: “בתחילת השנה חיפשו אנשי ‘הפלג’ מקום להקמת תלמוד תורה ‘דרכי שמואל’. פרוש לא היה מוכן לתת להם שטח נורמלי במקום מרכזי בעיר, כדי לא להסתבך פוליטית עם ‘דגל’, ולכן נתן להם שטח נידח בקצה העיר כמצורעים.

פיזור הפשקווילים בעיר

“אלא שהשטח היה שטח שאינו שייך כלל לעירייה אלא למינהל מקרקעי ישראל וצו פינוי של המינהל, שהפך לצו שיפוטי – חייב את הנהלת תלמוד התורה לפנות את המבנים. פרוש ואנשיו אמרו לאנשי הפלג כי אברהם חזן הוא שדיווח עליהם למינהל – וזאת למרות שאברהם חזן מעולם לא פנה למינהל בשום עניין.

“למרבה הפלא לא התקיימה שום מחאה מצד אנשי ‘הפלג’ כשבית המשפט פסק לפנות את המבנים היבילים, ודווקא אחרי שנפתרה בעיית התלמוד תורה ונמצא מקום עבור התלמידים – פתאום התעוררה מחאה.

“אין ספק”, אומר אברהם חזן, “כי העיתוי המוזר של המחאה, דווקא אחרי שנמצא פתרון הולם, מלמד כי פרוש התנה עם אנשי ‘הפלג’ את פתרון מצוקתם, בכך שירדו לחייו של אברהם חזן ואביו, כדי שהללו יניחו לו לנפשו ולא ימשיכו במאבקם נגדו”.

לטענת חזן במשטרה, “כך נרתמו אנשי ‘הפלג’ לשירות פרוש, כשהם מציגים את המאבק של משה חזן ובנו נגד פרוש, כמאבק נגד מוסדות בני התורה”.

“המשטרה”, אומרים השניים, “נדרשה להתייחס בחומרה לדברים ולפעול נגד ההסתה של ראש העיר נגד אזרחים החושפים את שחיתותו”.

מלשכת פרוש לא נמסרה תגובה לפניית חרדים 10. לכשתתקבל – נפרסמה.

הפשקווילים שהופצו בעיר: