סמוטריץ’: ‘נלך גם עם ‘עוצמה’ וגם עם אלי ישי. בנט במצוקה’

יו"ר האיחוד הלאומי בכנס ירושלים: "אין לנו את הפריבילגיה לאבד אפילו קול אחד, האחדות יותר חשובה מכולנו וזה לא הזמן לבדוק בציציות של כל אחד" • לגלג על בנט: "יצא לדרך והיה בטוח שכל הימין החילוני נופל בזרועותיו. כשהרגיש שקר בחוץ ואף אחד לא רץ אחריו - הוא בא לכאן"
חרדים 10
ז' אדר א' התשע"ט / 12.02.2019 14:08

יו”ר האיחוד הלאומי, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, התייחס בצהרים (שלישי), בראיון ‘אחד על אחד’ עם גדעון דוקוב בכנס ירושלים לאיחוד בימין, נפתלי בנט ו.

“הציונות הדתית היא דרך הרבה יותר גדולה מאיש כזה או אחר. ולכן אני סמוך ובטוח שהיא תנצח – הדרך הזו!”, אמר סמוטריץ’.

הוא הצהיר: “אנחנו נלך ביחד עם הבית היהודי, נעשה כל מאמץ להגיע לזה. אנחנו נלך גם עם ‘עוצמה’ וגם עם אלי ישי. אין לנו את הפריבילגיה לאבד אפילו קול אחד, האחדות יותר חשובה מכולנו וזה לא הזמן לבדוק בציציות של כל אחד, אלא זה זמן לוויתורים, כדי שאנחנו כולנו נתאחד ונרוץ ביחד.

“אני לא מבין מה זאת אומרת ‘מיינסטרים הדתי לאומי’. כולנו באותו מקום. זה הבית של כולם. עובדה שבמשך כל השנים האחרונות היינו בבית היהודי ולא ברחנו. הציונות הדתית עשירה. עשירה בדעות ועדיין היא הבית של כולם ודרכה גדולה מכולם”.

יו”ר האיחוד הלאומי תקף את יו”ר הימין החדש נפתלי בנט: “בנט במצוקה. הוא יצא לדרך והיה בטוח שכל הימין החילוני נופל בזרועותיו, הוא הרגיש שהציונות הדתית הייתה רחיים על צווארו, ואיתנו אי אפשר להתקדם ואי אפשר להשפיע. כנראה שהוא הרגיש שקר בחוץ ואף אחד לא רץ אחריו והוא בא לכאן, חוזר הביתה, ואומר שהוא הציונות הדתית – והוא לא”.

סמוטריץ\'

צילום: ישראל ברדוגו

בהמשך תקף גם את הישגיה של שרת המשפטים איילת שקד: “כל ההישגים של איילת שקד במשרד המשפטים הם לא הישגים שלה אלא של המפלגה של הציונות הדתית. הציונות הדתית היא המגזר הכי פחות מגזרי שיש ומצד שני הכי אידיאליסטי ומסור. כשאנו דואגים לתקציבים להתיישבות, אנחנו דואגים למי שמוביל את הציונות בת ימינו.

“אולי בנט מתבלבל בין מנהיגות לישיבה על כסא ראש הממשלה. יכול להיות. אבל אתם מדמיינים את צה”ל בלי הציונות הדתית? אתם מדמיינים את מדינת ישראל בלי ההתיישבות? גם בנט שהלך למפלגה חילונית, חוזר הביתה כי כל העם חוזר לשורשים ובסוף זה יגיע גם לכיסא ראש הממשלה”.

הוא התייחס לפרישה של השניים: “נכון, הם (-שקד ובנט) התייעצו איתי לפני הפרישה ואמרתי שזו טעות ערכית. לחשוב שציונות דתית היא לא יכולה להגיע להנהגה, לכיסא ראש הממשלה, זו טעות ערכית. זו אמירה לא נכונה וגם טעות טקטית. עובדה שעד עכשיו אנחנו עדיין עסוקים בחיבור השברים. ובעזרת ה’ נעשה זאת וניערך בקרוב על קו הזינוק לבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שפתיים יישק חכ סמוטריץ
    13/02/2019 08:06
    יוסי
  1. מדבר לעניין אכן אין זה הזמן לפלגנות ויש לעשות הכל להתאחד מול הסכנה של עליית השמאל לשלטון