בנט: ביבי בא לסיורים בגוש עציון ודקה אחרי – ‘תדאגו למקוואות’

חרדים 10
|
ז' אדר א' התשע"ט / 12.02.2019 11:18
השר נפתלי בנט הסביר ב’כנס ירושלים’ את החלטתו להקים מפלגת ימין חדשה: “רבים מהציבור המסורתי והחילוני לא יכלו להתחבר לסמוטריץ’ ויוגב” • על ראש הממשלה: ‘לפני בחירות הוא בא לסיורים בגוש עציון ודקה אחרי – ‘תדאגו למקוואות, אתם גבאים, שבו מאחורה באוטובוס ואל תתערבו לי”

שר החינוך נפתלי בנט, יו”ר מפלגת הימין החדש, הסביר הבוקר (שלישי), בראיון ‘אחד על אחד’ עם עמית סגל בכנס ירושלים את החלטתו להקים מפלגת ימין שפונה לדתיים וחילונים כאחד.

בעצם, כל הבלאגן קרה בגללכם, יש ניחוח ציפי לבני במעשה שלכם. מה חיפשתם?

“בבית היהודי היה לי חזון – להקים מפלגה של דתיים וחילונים שמשלבת את כל עם ישראל. הרבה מאוד בציבור החרד”לי לא קיבלו אותי ולא ראו בי כמי שמייצג את הערכים, כמי שנלחם מספיק נגד עבודות בשבת וכולי.

”מנגד, רבים מהציבור המסורתי והחילוני לא יכלו לראות באנשים מצוינים כמו סמוטריץ’ ויוגב, שהם אנשים מצוינים, אבל רבים לא התחברו אליהם וכל בחירות ירדנו ב-40 אחוז”, אמר בנט.

לדבריו, מפלגת הימין החדש שמקבלת בסקרים 8-9 מנדטים, תגיע ל-11-12 מנדטים, ”הרב רפי פרץ שהוא ידיד וחבר ואיש נהדר, אין לי ספק שיגבש את הבית היהודי ואת עוצמה יהודית והנה הפכנו ל-14 מנדטים כקסם”.

בנט הרעיף מילים חמות לעברו של יו”ר הבית היהודי: ”הרב רפי פרץ הוא דמות מופלאה במדינת ישראל ואחרי השבר הגדול של הגירוש הוביל את התקווה לאיחוי”.

“כעת”, אמר בנט, ”יש לחלק היותר אמוני והחרד”לים בית, ויש בית למיינסטרים – הימין החדש. אני עדיין אדאג לציונות הדתית ולציונות החילונית, לכל עם ישראל.

”אני לא מסתכל על כיפות של אנשים, לא בוחן את אשתי באיזו מסעדה עבדה לפני 15 שנה. אני אוהב את עם ישראל כולו. אני אמשיך לדאוג לציונות הדתית”.

על הטענה שאלונה ברקת, מספר 3 בימין החדש, תמכה בעבר בהתנתקות אמר בנט: ”אלונה התפכחה ואמרה ‘שגיתי’. אלונה היא ימין. מתנגדת למדינה פלסטינית. אבל להגיד לכם שהיא קמה בבוקר ונושמת את הנושא הזה? לא, היא נושמת את חיזוק הפריפריה החברתית, יהדות ומסורת, זה החזון של הימין החדש, אלונה היא דמות מופלאה לעניין הזה”.

בוא נדבר על הממשלה הבאה תשבו בממשלה שתקבל את תוכנית טראמפ.

“מפלגת הימין החדש לא תיכנס בשום אופן לממשלה שבקווי היסוד שלה תהיה הסכמה למדינה פלסטינית”.

יש סכנה שנשקפת לכם מנתניהו?

“כן. ונתניהו כבר הוכיח את זה בעבר”.

ואם לא תקבלו את תפקיד שר הביטחון?

“אני לא עוסק בתפקידים כרגע”.

• האם יש מצב שמפלגה קטנה מכם תקבל יותר מכם?

בנט, בתגובה,  עקץ את נתניהו ואמר כי הוא פועל ‘לקרוץ’ לציבור הדתי לפני הבחירות ומיד לאחריהן הוא מזניח את הציונות הדתית.

”נתניהו בדרך כלל לפני הבחירות בא לגוש עציון, בא לעלי, מכנס את הכתבים הדתיים ועושה ‘כמה אני אוהב אתכם’. דקה אחרי הבחירות ב-2009 הוא מכניס את אהוד ברק וב-2013 מכניס את ציפי לבני וממנה אותה לשרת המשפטים של ישראל. ב-2015 הוא ניסה להכניס את ציפי ובוז’י, הציונות הדתית היא אהובה בשבילו לפני הבחירות, ודקה אחרי הם האחרונים לקבל טלפון”.

בנט הדגיש: “אם לא נהיה מספיק חזקים נתניהו יותיר אותנו כגלגל חמישי. לפני זה הוא בא לסיורים בגוש עציון ודקה אחרי – ‘תדאגו למקוואות, אתם גבאים, שבו מאחורה באוטובוס ואל תתערבו לי’. הסיפור הוא האם לציונות הדתית ולימין האמיתי יש יד על ההגה של מדינת ישראל”.

• בשלושים שניות למה נתניהו שונא אתכם הרי גם ליברמן אמר עליו דברים איומים…

”מאז ששקד ואני נכנסנו לפוליטיקה ב-2013, בנקודות העיקריות כמו בנאום בר אילן על מדינה פלסטינית שינינו את ההגה וזה קשה לו. מאז ומתמיד שיחררו פה מחבלים וב-2014 אולטימטום שלי מנע שחרור מחבלים. זה ימין אמיתי. אנחנו התמונה היחידה שמראה שמי שמצביע ימין ומקבל ימין”.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי בנט: “מי שהשתמש וזרק לא יטיף לנו מוסר על אהבה ונאמנות”.