פרץ: ‘אם נתניהו מאד רוצה הוא יכול לחבר אליו את בן גביר וברוך מרזל’

חרדים 10
|
ז' אדר א' התשע"ט / 12.02.2019 10:44
יו”ר הבית היהודי התייחס בראיון בכנס ירושלים – למו”מ עם האיחוד הלאומי: “אני רואה את סמוטריץ’ כידיד כאח, פרלמנט מעולה. תרומתו גדולה. נלך ביחד. המשא ומתן מתקדם – לא יכולה להיות אפשרות אחרת” • “נצטרך בסוף למצוא גם את הדרך לחבר את הגוש, כולל את עוצמה יהודית”

יו”ר הבית היהודי החדש, הרב רפי פרץ, התייחס הבוקר (שלישי), בראיון ‘אחד על אחד’ עם עמית סגל,  בכנס ירושלים – למשא ומתן עם האיחוד הלאומי.

מתי כבר תתאחדו?

“אני רואה את בצלאל סמוטריץ’ כידיד כאח, פרלמנט מעולה. תרומתו גדולה. אנחנו נלך ביחד, וברוך ה’ המשא ומתן מתקדם בטוב. לא יכולה להיות אפשרות אחרת – רק ללכת יחד. המשימה הראשונה שלי היא לחבור וללכת יחד עם האיחוד הלאומי. הכי מהר שאפשר”.

• שמתי לב שאתה מזכיר את האיחוד ולא את ‘עוצמה’…

“משום שהאיחוד הלאומי היא השותפה הכי טבעית. אני לא נגד איחוד עם ‘עוצמה לישראל’, אבל התנאי שלנו הוא שהשותפים שלנו רואים את מדינת ישראל…”

• איזה מסר זה לציבור אם אתם שוללים מפלגה שהיא לא רחוקה מבצלאל סמוטריץ’.

“אני חושב שזו הייתה מאז ומתמיד דרכה של הציונות הדתית, דרך המיינסטרים, לא קיציוניות. אבל לפני הכל, אני רוצה שנתאחד עם האיחוד הלאומי ואחר כך נראה.

“אם ראש הממשלה מאוד רוצה הוא יכול לחבר אליו את בן גביר ומרזל. זה גם בסדר. אני ממוקד כרגע בחיבור עם האיחוד הלאומי ורק אחר כך נפתח את השורות. נצטרך בסוף למצוא את הדרך לחבר את הגוש, כולל את עוצמה יהודית, אך קודם יש לסיים עם השותפה הטבעית שלנו – האיחוד הלאומי”.

פרץ הוסיף: “אני לא מתחרט על החיבוק שנתתי למפנים בגוש קטיף. אנחנו חייבים לדעת שיש גבול למחלוקת. האחדות מנצחת. ביד אחת חיבקתי בוגר שלי שפונה מהמקום וביד שנייה בוגר שהיה בין החיילים המפנים.

אמרתי לרמטכ”ל אשכנזי כאשר פרשתי שאין לי שום דרישות רק דרישה אחת – לא לשים עוד הפעם את הצבא בנקודה הזו. “נכנסתי אליו ואמרתי לו אל תשים את הצבא בפרונט. תן את המשימה לאחרים. הצבא זה כור ההיתוך שלנו – זו הנשמה הפנימית של העם הזה.

“אני מאמין שהמסר שלנו כמפלגה מאוחדת יהיה של כבוד לעם, כבוד לצה”ל וזה לא אומר שאנחנו חייבים להסכים על כל דבר. בבית היהודי לא תהיה גדר מפרידה בין השותפים ולא ביננו ובין העם הזה”.

האם הוא מתאים לתפקיד שר החינוך, התפקיד שהוא דורש לקבל? “עשרות שנים אני עוסק בחינוך ואני חושב שיש לי תרומה מיוחדת שמאפשרת לי להיות שר חינוך”, אמר.

על השאלה אם הוא לא חושב שההתעקשות שלו להתאחד עם אנשים כמותו תביא לנפילת הימין – הוא עונה: “התפקיד שלי עכשיו להחזיר הביתה את כל הציונות הדתית, את כל הפריפריה בה הרגישו שמדירים אותם מהמפלגה. זה מטריד אותי האחדות בימין, אבל יש לי לפני הכל סדר עדיפות. קודם כל נבנה את ההתאגדות עם האיחוד הלאומי ואחר כך נראה מה הלאה”.

עמית סגל ביקש מהקהל להצביע בעד או נגד איחוד עם עוצמה לישראל. הרוב הרימו את ידיהם בעד.

אמש אמר ראש הממשלה, כי מפלגות הבית היהודי, עוצמה יהודית, ‘יחד’ של אלי ישי והאיחוד הלאומי חייבות להתאחד, על מנת להציל 6-7 מנדטים בגוש הימין.

”אסור לאבד את הקולות האלה כי בסוף זה או ממשלת שמאל או ממשלת ימין. הפיצול בימין יביא בהכרח להפסד בבחירות”, אמר נתניהו.