ח”כ יעקב אשר סייר במוסדות ‘תולדות ישורון’ ובת”ת המוקם בשכונת רמות

ח"כ יעקב אשר סייר בבניין מוסדות 'תולדות ישורון' לקהילת דוברי הרוסית שומרי המצוות - ושמע על צרכי הקהילה • ביקר גם במוסדות 'נתיבות הלימוד' - ועמד מקרוב אחרי התקדמות בניית בניין התלמוד תורה החדש
חרדים 10
ו' אדר א' התשע"ט / 11.02.2019 18:13

ח”כ יעקב אשר הגיע היום (שני) לסיור בבניין מוסדות ‘תולדות ישורון’ לקהילת דוברי הרוסית שומרי המצוות, הממוקם בשכונת רמות, שם נועד עם נשיא המוסדות הגרב”צ זילבר והמנכ”ל הרב אברהם כהן, יחד עם ראשי הקהילה.

בפגישה קיבל ח”כ אשר סקירה רחבה על פעילות המוסדות, היכל הישיבה בו לומדים קרוב למאה בחורים מבני הקהילה, כולל אברכים, וכן כולל ערב לבעלי בתים.

נשיא המוסדות, הגרב”צ זילבר, סיפר על האתגרים החינוכיים והקשיים איתם מתמודדים תלמידי המוסדות ובני משפחותיהם, הזוכים לליווי צמוד והדרכה בכל שלבי הקליטה וההשתלבות בחיי הקהילה.

מנכ”ל המוסדות עמד על הפעילות לטובת קהילת דוברי הרוסית שומרי המצוות ועל הסיוע היומיומי למשפחות העולים בתהליך ההשתלבות בעולם התורה בארץ. הוא הדגיש את הצרכים התקציביים העצומים הנדרשים להפעלת כל מערך הקליטה והחינוך לטובת אלפי משפחות ברחבי הארץ. עוד הזכיר את עלות השכירות הגבוהה והדגיש את הצורך לקבל הקצאה לשטח של מבנה קבע, עליו יוקמו היכלי הישיבה והכוללים.

ח”כ אשר אמר בביקורו: “הדאגה לכל אברך ותלמיד בעולם התורה בכלל ובמוסדות העולים דוברי הרוסית בפרט היתה ונמצאת בראש מעייניהם של גדולי ישראל זצ”ל ושליט”א”.

הוא סיפר באריכות על דאגתו הרבה של מרן ראש הישיבה הגראי”ל זצ”ל לכל תלמיד ותלמיד במוסדות אלו, דבר שניכר בכל שאלה שהגיעה לפתחו. “הדאגה והמחויבות לכל תלמיד ותלמיד בעולם התורה היא חובה קדושה המוטלת על חברי הכנסת והנציגים ברשויות המקומיות ואני שמח שניתנה לי הזכות לבקר ולעמוד מקרוב על צרכי קהילת דוברי הרוסית שומרי המצוות, המתמודדים עם אתגרים וקשיים רבים המאפיינים דווקא את ציבור העולים ובני משפחותיהם”.

במהלך הפגישה נדונו בהרחבה הדרכים אותן ניתן לבחון כדי להביא לקבלת הקצאות שטחים לבניית מבני קבע לישיבה והכוללים של קהילת ‘תולדות ישורון’ והגדלת תקציבי הסיוע הממשלתיים לרווחתם של קהילת העולים שומרי התורה והמצוות.

ראשי הקהילה הציגו את אופי הפעילות לצעירים ותלמידים, מוסד לימוד בחברותות למבוגרים, ושיעורי התורה הקהילתיים לנשים ועמדו על התרחבות הפעילות בקצב מהיר בכל רחבי הארץ.

ח”כ אשר בירך על היקף העשיה של מוסדות ‘תולדות ישורון’, והבטיח כי בקדנציה הבאה יפעלו נציגי דגל התורה בכנסת ובמועצת העיר ירושלים, יחד עם ראש העיר, לטובת הקצאות וסיוע רחב יותר לקהילה.

בהמשך ביקר ח”כ אשר גם בכיתות הלימוד של מוסדות ‘נתיבות הלימוד’ שעל ידי רשת החינוך ‘שתילים’, הפונה לקהל התלמידים המיוחדים בירושלים ומחוצה לה, שם קיבל מהצוות המקצועי סקירה על הפעילות החינוכית המותאמת לאוכלוסייה המיוחדת, ושיבח אותם על ההשקעה וההישגים של התלמידים המיוחדים.

בהמשך ביקר יחד עם מנהל התלמוד תורה החדש, הרב חיים אורלוויק, בבניין הת”ת שבנייתו נשלמת בימים אלו לטובת מאות התלמידים המתגוררים בשכונה, ונאלצים ללמוד במבנים ארעיים או במתנ”ס השכונתי.

בדבריו שיבח את איתמר בר עזר, מנהל האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים, על הסיוע בכל שלבי הקמת הבניין.

בניית בניין התלמוד תורה החדש הוא הישג שנזקף לזכות פעילותם של נציגי דגל התורה בעיריית ירושלים מול ראש העירייה הקודם ניר ברקת, שבסיוע ח”כ אשר הובילו להקצאת שטח למבנה של קבע עבור התלמוד תורה.

בסיום ביקורו ציין ח”כ אשר כי תפקידם של נציגי הציבור להיות שותפים בהחזקת התורה ולסייע בכל הכלים שיש בידם לטובת אלפי התלמידים ובני משפחותיהם, המתגוררים ברמות ובכל רחבי הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות