‘ביבי פשוט יש לו חן מהקב”ה והוא האדם המתאים ביותר’

שר הפנים בכנס 'בשבע' על איחוד חרדי: "אם נתאחד, אנו עלולים לאבד הרבה מצביעים מסורתיים" • נתניהו לחץ לאחדות, אבל אני מכבד אותו וחושב שזה לא נכון כרגע" • "כששואלים את מצביעי הליכוד מי המפלגה השנייה שאתם רוצים לראות אחרי הליכוד, 31% מהם אומרים ש"ס"
אריה ריבקינד
ו' אדר א' התשע"ט / 11.02.2019 11:07

העיתונאי יאיר שרקי ראיין הבוקר (שני) את שר הפנים והפריפריה אריה דרעי ב’אחד על אחד’ ב’כנס ירושלים’ ה-16 של העיתון ‘בשבע’, המתקיים במלון קראון פלאזה בבירה.

• אמרת אתמול, אם אני יכול לסכם, שאחרי הבחירות תתאחדו עם יהדות התורה. מכאן אני מבין שלא תהיה אחדות חרדית לפני הבחירות…

“מה זה אחדות? גם במדבר, סביב אוהל מועד, היו שנים עשר שבטים. זה לא קשור. בקדנציה האחרונה עבדנו בשיתוף פעולה מלא עם יהדות התורה וגם עם הציונות הדתית. זה יקרה גם בהמשך. אנחנו פועלים יחד עם יהדות התורה בשיתוף פעולה מלא, ולא ניכנס לממשלה בלי יהדות התורה, אין צורך לאחדות כי אין מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה, אני בטוח שיהדות התורה תעבור את אחוז החסימה.

“עדיף להביא כמה שיותר מנדטים. אם נתאחד, אנחנו עלולים לאבד הרבה מצביעים מסורתיים”.

דרעי התייחס לתמיכה הבלתי מסוייגת שלו בבנימין נתניהו, ולהבטחה לתמוך בראש הממשלה גם לאחר הבחירות הקרובות: “בקדנציה האחרונה מדינת ישראל התמודדה עם המון אתגרים ביטחוניים ומדיניים, ארה”ב, רוסיה, סוריה, איראן וכל מה שקורה באזור. ראיתי את מי שאוחז בהגה, ראיתי את ראש הממשלה בישיבות הקבינט, ראיתי איש שהקדוש ברוך עשה איתנו חסד שהוא נמצא במקום הנכון”, אמר דרעי.

“אני זקן השרים, ראיתי ראשי ממשלות ושרים, ועם כל הכבוד אני רואה הרבה רצון של צעירים להיות ראש ממשלה. אני אומר – חכו, המתינו, קצת צניעות. במצב שישראל נמצאת היום, נתניהו פשוט יש לו חן מהקב”ה והוא האדם המתאים ביותר לתפקיד הזה ולכן אנחנו תומכים בו”.

• הוא ביקש ולחץ לאחדות חרדית?

“כן. ראש הממשלה מעוניין באיחוד חרדי והסברתי לו למה לא. אני מכבד אותו וחושב שזה לא נכון כרגע. אני בסוף דואג לשס”

• שס היא מפלגה חרדית נקודה?

“תוריד את הנקודה. שס חזקה מאוד בפריפריה בקרב היהודים המסורתיים וזו הייחודיות שלה”.

• אני רואה בכנסים שלכם הרבה ציבור חרדי אולי זה באמת התחיל במסורתיים, אבל הבנים חזרו בתשובה והם עצמם עברו לכחלון, לאורלי לוי וכדומה.

“אני שומע את השאלה הזו. וזה לא נכון… ש”ס לאורך כל שנות קיומה הצליחה והוכיחה זאת גם בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות. מהבדיקות שערכנו אין קול אחד מש”ס שהולך לכחלון ואורלי לוי”.

• תבדל את עצמך מהם?

“סליחה, מי דואג לשבת במדינת ישראל? יש אנשים שרוצים גם רוחניות. הפתק שלנו זה לא רק פתק חברתי אלא גם פתק בעבור מסורת יהודית, חינוך – וכל זה בפתק אחד שס. אני אגלה לכם מה אנחנו מוצאים בסקרי עומק, שימו לב כששואלים את המצביעים בליכוד מי המפלגה השנייה שאתם רוצים לראות אחרי הליכוד,  31% אמרו ששס זו מפלגה השניה שלה רוצים להצביע אם לא לליכוד. ואחרי שס רוצים את יהדות התורה”.

• אתם מכוונים לציונות הדתית?

“אני לא נראה לך ציונות דתית? מה ההבדל בין דודו סעדה לביני. שנינו שומרים מצוות. שנינו ישראלים!”

• אתה אומר למצביעים שלך שהם יצביעו שס ויקבלו את ביבי, אבל מה תעשה אם תגיע תכנית השלום של טראמפ. אמרת בעבר שאתה רביניסיט. גם אז תתמוך בביבי?

“אני אומר תנו למבוגרים לבנות. סבלנות. בניין נערים סתירה. חכו ותנו אמון באנשים עם ניסיון”.

כנס בשבע ירושלים ה-16 מקיים היום ומחר את דיוניו בנושאי יהדות, מדינה, כלכלה ומודרנה במלון קראון פלאז’ה ירושלים בהשתתפות נשיא המדינה, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות