נתניהו לרפי פרץ: לא תקבל שריון בליכוד, לך להתאחד עם סמוטריץ’

סקר עומק שביצע הליכוד העלה: שריון של ח"כי 'הבית היהודי' ברשימת הליכוד לא מניב יותר מנדטים • הרב רפי פרץ, שכבר פוצץ את המו"מ עם האיחוד הלאומי ייאלץ לרוץ עם סמוטריץ'
אריה ריבקינד
ה' אדר א' התשע"ט / 10.02.2019 20:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ראשון) ליו”ר הבית היהודי הרב רפי פרץ כי לא ישריין אותו ברשימת הליכוד לכנסת – ועל כך הוא יהיה חייב להתאחד עם מפלגת האיחוד הלאומי.

על פי הדיווח בחדשות 12, סקרי עומק שביצע הליכוד הוכיחו כי חיבור בין הליכוד והבית היהודי לא מניב יותר מנדטים, ולכן התוכנית לשריון ח”כים מבית היהודי והבטחה להעניק לפרץ את תיק החינוך – נגנזה.

לפי דיווח בערוץ 7, מחר אחר הצהרים יתכנסו רבני הציונות הדתית במלון רמדה בירושלים, על רקע הפיצוץ במו”מ בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

הרבנים יקראו לראשי המפלגות להיכנס לחדר אחד ולא לצאת ממנו “עד אשר ייצא עשן לבן”.

הפיצוץ בין המפלגות התרחש לאחר שהרב רפי פרץ, חזר בו ההסכמות עם ח”כ בצלאל סמוטריץ’, לפיהן פרץ יעמוד בראש הרשימה המאוחדת, אך יאפשר לאיחוד הלאומי לבחור את התיק הבכיר במקרה של כניסה לקואליציה.

בצלאל סמוטריץ’  אמר אמש על הפיצוץ עם הבית היהודי: “ביום חמישי ושישי ניהלתי שיח אישי ארוך עם היו״ר הנבחר של הבית היהודי הרב רפי פרץ במטרה להגיע להסכמה וחתימה על ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות על בסיס שוויון והנהגה משותפת.

“ואכן, ללא מתווכים ויועצים – ואחרי וויתורים משמעותיים מצידי למען סגירה מהירה של ההליכה המשותפת – הצלחנו להגיע להבנות מלאות לפני כניסת השבת.

“במסגרת זו סוכם כי הרב פרץ יוצב במקום הראשון ברשימה, ואילו האיחוד הלאומי יקבל את הזכות לבחור בתפקיד הראשון. קוראים לזה שיוויוניות.

“לצערי הרב, בצאת השבת הודיע לי הרב פרץ שלאחר התייעצויות שהוא ערך עם מקורביו, הוא החליט לסגת מההסכמה לבסיס שוויוני והנהגה משותפת – ולחזור לעמדת הפתיחה ולפיה הבית היהודי היא השותפה הבכירה ואנחנו האורח בבית. אי לכך המשא ומתן בשלב הזה הגיע למבוי סתום”.

סמוטריץ הוסיף: “מתוך אחריות, אני מתכוון להמשיך ולעשות הכל כדי להגיע לרשימה רחבה של כל מרכיבי הציונות הדתית והימין האמיתי, גם אם נראה שבעת הזו האפשרות להשתלב בליכוד כסרח עודף נראית קורצת יותר לאנשי הבית היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות