שתי ההרוגות בתאונה: אמא לתינוק בת 23, ורווקה בת 27

רחל גוטמן ע"ה בת 23, ורוחמה רוזן ע"ה בת 27, נספו ב'אוטובוס הדמים' שהתהפך בכביש 433 • הלוויתן של שתי ההרוגות יצאה מבית הכנסת המרכזי בקריית ספר - לבית ההלוויות 'שמגר', ומשם להר הזיתים • רחל ע"ה הותירה אחריה את בעלה, אברך כולל, ופעוט קטן
חיים טוויל
ה' אדר א' התשע"ט / 10.02.2019 18:38

ההרוגות ב’אסון האוטובוס’ בכביש 443: רחל חיה גוטמן ע”ה, בת 23, ורוחמה רוזן ע”ה, בת 27 – הן  שתי הנשים שנספו ב’אוטובוס הדמים’, קו 304 של חברת ‘קווים’ שעשה הבוקר (ראשון) את דרכו ממודיעין עילית לשכונת הר נוף בירושלים והתהפך בעקבות תאונה בכביש 443.

הלוויתן של שתי ההרוגות יצאה אחרי השעה 21:00 מבבית הכנסת המרכזי בקרית ספר, ברחוב שדה חמד 18 – לבית ההלוויות שמגר בירושלים, ומשם להר הזיתים.

כתב חרדים 10 מציין, כי פרסום השמות של שתי ההרוגות הותר לפרסום רק שעות ארוכות לאחר התאונה הקטלנית, מאחר והליך הזיהוי ארך זמן רב.

רחל חיה גוטמן ע”ה, אם לפעוט קטן בן שנה וחצי, היא רעייתו של הרב הלל גוטמן, בוגר ישיבת ‘כנסת הגדולה’ ומאברכי הכולל בישיבה. היא התגוררה ברחוב שאגת אריה בקרית ספר.

רחל היא  בתם של הרב דוד שלמה מנדלסון ורעייתו רטות, מרחוב מרומי שדה בעיר.

היא עבדה לפרנסתה כמורה לאמנות.

ההרוגה השנייה בתאונה הקטלנית היא רוחמה רוזן ע”ה, רווקה בת 27, שהתגוררה בבית הוריה ברחוב משך חכמה בעיר החרדית. אביה הוא הרב קלמן רוזן.

תאונה, כביש 443, אוטובוס

תאונה, כביש 443, אוטובוס

בעבר התגוררה המשפחה בשכונת רמות בירושלים.

רוחמה ע”ה הייתה בעלת צרכים מיוחדים ותלמידה אהובה ומוערכת במוסד ‘עלי שיח’ בירושלים.

בתאונה הקשה נפצעו גם 51 בני אדם – בהם גברים, נשים וילדים –  בדרגות פציעה שונות.  הם אושפזו בבתי החולים הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים, שערי צדק, אסף הרופא ותל השומר.

שלמה גוטליב מתנדב זק”א מצוות מודיעין: “הגעתי לזירה תוך דקות ספורות. הזירה הייתה כמו שדה קרב, הפצועים היו בכל אזור האוטובוס. חלקם היו במצב קשה. כונני ההצלה, מד”א וזק”א העניקו טיפול רפואי בשטח ופינו את הפצועים לבתי החולים. צוות של מתנדבי זק”א נשארו בזירה ביחד עם לוחמי האש בכדי לחלץ את גופות ההרוגות ולאיסוף הממצאים הזירה”.

בנצי אוירינג מפקד זק”א ירושלים: “מדובר בזירה קשה מאוד, גדר הבטיחות נכנס לתוך גג האוטובוס ולכד את הנוסעות. צוות לוחמי האש של הכיבוי עבדו קשה בכדי לסייע לזק”א לחלץ את הגופות. מתנדבי זק”א פועלים במלאכת הקודש בזירה”.

הוא הוסיף: “במהלך הטיפול בזירה נזכרנו בתאונה הקטלנית בכביש 1 של אוטובוס קו 402 לפני מספר שנים”.

צילום: נתן קניג
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחד שיודע
    10/02/2019 20:44
    א.חיים
  1. בס”ד
    נהג הטרנספורטר לא עצר כלל כדי להגיש עזרה, הוא פשוט האט נסיעה עקב רכבים שנסעו לאט לפניו , אלא שנהג האוטובוס נהג במהירות גבוהה יותר ממה שהדרך איפשרה, ואז התנגש בטרנספורטר,