“חשד לגרימת מוות ברשלנות’: נהג הרכב ונהג האוטובוס יחקרו באזהרה

חיים טוויל
|
ה' אדר א' התשע"ט / 10.02.2019 14:42
גורם במשטרה: “נהג הטרנזיט עצר באמצע הכביש, במקום המסכן חיי אדם. בנוסף, כל הסימנים והממצאים מראים שנהג האוטובוס לא שמר מרחק וסטה בחדות” • אחד הנוסעים האשים: “הנהג נסע כמו משוגע” • נוסע: “היה פיצוץ, כשפתחתי עיניים ראיתי שני ילדים עומדים. הוצאתי אותם החוצה”

נהג אוטובוס קו 304 של חברת ‘קווים’ ממודיעין עלית לירושלים, שהתהפך עם האוטובוס  בכביש 443 בתאונה בה נהרגו היום (ראשון) שתי נשים ונפצעו 51 בני אדם,  עבר הבוקר חקירה ראשונית על האירועים שקדמו לתאונה הקשה.

אולם, לפי המשטרה, נהג האוטובוס ונהג רכב הטרנזיט – כונן ב’איחוד הצלה’ ומד”א –  שהיו מעורבים בתאונה הקטלנית ייחקרו באזהרה, במסגרת חקירת התאונה.

שני הנהגים, שנפצעו קל, תושאלו בזירת התאונה בקצרה ופונו לבית החולים שערי צדק. שניהם צפויים להשתחרר בשעות הקרובות, ואז ייחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

חוקרי המשטרה אספו במשך שעות ראיות בזירת התאונה כחלק מהחקירה, ולאחר שעות ארוכות בהן היה סגור נפתח בצהריים כביש 443 לתנועה בשני הכיוונים.

בשלב זה, מתחזקת ההערכה כי האוטובוס התנגש ברכב של הכונן שעצר בשטח הפרדה בכביש, כדי לסייע לנפגעים בתאונת דרכים קלה שהתרחשה בנתיב ההפוך.

האוטובוס התנגש ברכב הטרנזיט של הכונן, התהפך, גלש לתעלה – ופגע במעקה הבטיחות.

גורם במשטרה אמר ל’כאן חדשות’: “שני הנהגים אשמים בתאונה. נהג הטרנזיט עצר את רכבו באמצע הכביש ולא בשוליים. במקום המסכן חיי אדם וזוהי עבירה חמורה ביותר. בנוסף, כל הסימנים והממצאים מראים שנהג האוטובוס לא שמר מרחק וסטה בחדות מהנתיב”.

סגן ניצב נאג’י סלימאן, קצין התנועה של מחוז יהודה ושומרון, אמר ל’כאן’: “אנחנו בודקים את הגרסאות של שני הנהגים. שניהם חשודים כרגע בגרימת מוות ברשלנות. בדקנו את הטכוגרף של האוטובוס, מבחינת מהירות לא נראה שיש משהו חריג. יש חוסר זהירות של הנהגים”.

אחד מנוסעי האוטובוס, שנפצע בתאונה באורח בינוני ומאושפז בתל השומר, שיתף את בן משפחתו באירועים שקדמו להתנגשות והאשים את הנהג בנסיעה פרועה. “הוא סיפר לי שהנהג נסע כמו משוגע”, אמר בן המשפחה ל’כאן חדשות’.

תגובת איגוד נהגי התחבורה ב’כוח לעובדים’ על התאונה:  “איגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים משתתף בצערן של משפחות ההרוגות ומאחל החלמה מהירה לנהג ולנוסעים הפצועים.

“מצער לגלות כי גם בשעה קשה זו עוד בטרם ברורות נסיבות התאונה, מופנית אצבע מאשימה כלפי נהג האוטובוס. אנו קוראים לגורמים הרלוונטיים לגלות אחריות, לבדוק את נסיבות התאונה ולהימנע מהטחות אשמה מוקדמות ובלתי אחריות.

“נהגי האוטובוסים הפכו לאחת מקבוצות העובדים המושמצות ביותר בשוק העבודה הישראלי. בה בעת נאלצים הנהגים להתמודד עם חוסר מתמיד בנהגים בכל החברות -בהיקף של כ-3500 נהגים חסרים! וכתוצאה מכך עם עומסי נהיגה בלתי אפשריים. אנו שבים וקוראים למשרד התחבורה ולמשטרה לקדם פתרונות בטיחות לנהגים כמו גם בטיחות האוטובוסים כמשימה לאומית”.

אוטובוס התהפך, כביש 443

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יהודה בריז, שאחיו אבי נפצע קל בתאונה, סיפר מבית החולים ל’כאן’: “הוא קיבל חבלות בראש ובירך, אבל מרגיש טוב. כשסיפרו לי על זה חשבתי שזו תאונה קטנה, אבל אז הבנתי מהרדיו מה קרה והיו לי דמעות בעיניים. זו ממש מהומת מוות, זה מה שעבר לי בראש”.

האח הוסיף: “אבי אמר לי שהוא היה פצוע. הוא בכה וטיפל שם בעצמו באנשים עד שכוחות ההצלה הגיעו כעבור רבע שעה. הוא אמר לי שהוא הרגיש כאילו הוא מרחף בין מתים. הוא נראה כמו אחרי טראומה רצינית מאוד”.

לדבריו, אחיו סיפר לו ש”היה פיצוץ, וכשהוא פתח את העיניים הוא ראה שני ילדים עומדים. הוא הוציא אותם החוצה, אפילו לא יודע איך”.

אוטובוס התהפך, כביש 443

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בחברת קווים פרסמו מוקדם יותר הודעה: “לצערנו, הבוקר בשעה 09:15 קו 304 של חברת קווים שנוסע ממודיעין עילית לירושלים דרך כביש 443 היה מעורב בתאונת דרכים קשה סמוך למבוא חורון. נציגי החברה פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כוחות ההצלה, המשטרה ומד”א. החברה מבצעת תחקור ראשוני של האירוע, וממצאיו יועברו לגורמים המוסמכים. חברת קווים משתתפת בצער משפחות ההרוגים ומאחלת החלמה מהירה לפצועים”.