“כשערבי הולך עם סכין ליער, הוא לא עושה את זה סתם בשביל הכיף”

המחבל החשוד ברצח אורי אנסבכר הי"ד ביצע לפנות בוקר בעין יעל שחזור של הרצח • מחר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו • דודה של אורי הי"ד: ערבי לא מטייל עם סכין ביער סתם. אם הוא יצא לטיול עם סכין יש לו מטרה אחת ברורה - לרצוח, להרוג"

חרדים 10
ה' אדר א' התשע"ט / 10.02.2019 13:57

ערפאת ארפאעיה, המחבל מחברון שרצח את אורי אנסבכר הי”ד ביער בירושלים ביום חמישי, ביצע לפנות בוקר (ראשון) שחזור של הרצח בעין יעל.

במקביל מיפו הלילה כוחות צה”ל את ביתו של ארפאעיה לצורך בחינת אפשרות הריסתו.

מחר יובא המחבל לפני שופט לדיון בהארכת מעצרו.

דודה של אנסבכר, בועז בר יהודה, אמר היום בריאיון לקרן נויבך בתוכנית ‘סדר יום’ בכאן רשת ב כי המניע למעשה בוודאות היה לאומני.

“כשערבי הולך עם סכין ליער הוא לא עושה את זה סתם בשביל הכיף. אסור לראות באירוע הזה עוד רצח ולטאטא אותו מתחת לשטיח”, הדגיש בר יהודה.

נעמה כהן, דודה של אטורי הי”ד ל’כאן חדשות’: “ברמה העקרונית צריך להבין שזה היה לאומני, זה היגיון בריא. ערבי לא מטייל עם סכין ביער סתם. אם הוא יצא לטיול עם סכין יש לו מטרה אחת ברורה – לרצוח, להרוג. שכולם יבינו, שכולם יגידו את זה בפה מלא”.

בשב”כ הדגישו אתמול שחקירת הרצח מתמקדת במניע לאומני, אך החוקרים אינם שוללים מניע נוסף.

החשוד ברצח שהה בישראל באופן בלתי חוקי.

אמש פרסם שב”כ פרטים חדשים מהחקירה, שמהם עולה כי ביום חמישי בבוקר ארפאעיה יצא מביתו בחברון כשברשותו סכין, ועשה את דרכו לכפר בית ג’אלה. הוא צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי, תקף אותה ורצח אותה.

הוא נעצר בלילה שבין שישי לשבת באזור רמאללה, בפעילות משותפת של הימ”מ, השב”כ וצה”ל.

החוקרים עלו על זהותו לאחר ניתוח של ממצאים פורנזיים בזירת הרצח וממצאים מנתיחת הגופה.

באמצעות אמצעים טכנולוגיים ומידע מודיעיני אותר המקום שבו הסתתר הרוצח. מאחר והלוחמים לא ידעו אם החשוד חמוש, הם שלחו למבנה כלב והוא זה שהשתלט על ארפאעיה.

הלוחמים נכנסו, אזקו את החשוד והביאו אותו לשטח ירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות