רצח אורי אנסבכר הי”ד: צה”ל מיפה את ביתו של הרוצח בחברון • צפו

חיים טוויל
|
ה' אדר א' התשע"ט / 10.02.2019 09:50
כוחות צה”ל פעלו הלילה בחברון והחלו במיפוי ביתו של המחבל, ערפאת ארפאעיה, בן 29, החשוד ברצח אורי אנסבכר הי”ד, לקראת הריסתו • כך נלכד הרוצח במקום מיסתורו

במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל בעיר חברון, ממנה יצא המחבל החשוד ברצח אורי אנסבכר הי”ד.

מדובר צה”ל נמסר כי במהלך הפעילות מיפו הכוחות את בית החשוד, לצורך בחינת אפשרות הריסתו.

לאחר מציאת הגופה, הצליחו בשב”כ לאתר באמצעות אמצעים טכנולוגיים ומידע מודיעיני את המקום שבו מסתתר הרוצח.

מאחר והלוחמים לא ידעו אם החשוד חמוש, הם שלחו למבנה כלב והוא זה שהשתלט על ארפאעיה.

הלוחמים נכנסו, אזקו את החשוד והביאו אותו לשטח ירושלים.

מחקירת שב”כ עלה כי הרוצח יצא מביתו בחברון כשהוא חמוש בסכין. הוא עשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג’אלה, עבר ביער שם ראה את הנערה, תקף ורצח אותה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הבוקר, בריאיון לאריה גולן בכאן רשת ב: “אין לי ספקות לגבי המניע הלאומני של הרצח”.

הוא הוסיף: “המקרה הזה זעזע את כולנו, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להמשיך את ההרתעה המתבקשת נגד כל מי שמסית ברשות הפלסטינית. אני חושב שאחרי כל כך הרבה שנים שאנחנו סופגים טרור צריכים לדעת – זה פיגוע על רקע לאומני”.

נעמה כהן, דודתה של אורי הי”ד,  סיפרה היום,  בריאיון לקלמן ליברמן בכאן רשת ב – על האבל.

“זה בלתי ניתן לעיכול. אורי הייתה ילדה מדהימה, ילדה של אהבה. היא רק רצתה לבדוק, לחקור, לראות איפה אפשר לעשות טוב יותר בשביל אחרים”.

כהן סיפרה על המפגש האחרון שלה עם אחייניתה: “זה היה בשישי שעבר. דיברנו על מה היא תעשה בשנה הבאה. כל התכניות שלה, המחשבות. היא סיפרה על השירות הלאומי, על העבודה עם הנוער. היא נהנתה שם ונתנה את כל כולה. בכל נער היא ניסתה לראות את הנשמה שלו, למרות הקושי. היא נהנתה מכל רגע. היו לה תכניות אחרי השירות הלאומי, היא התלבטה וחשבה מחשבות. לצערי, הכל נקטע כרגע. התכניות כבר לא ייצאו לפועל”.

על השמועות והתיאורים שהופצו סביב הרצח אמרה הדודה: “מהפעם הראשונה שזה פורסם וראינו מה קרה, התנתקנו לגמרי. לא רציתי לשמוע. זו זוועה. אנחנו רוצים להתעסק באבל. אני יודעת שיש הרבה שמועות ושהזירה קשה, אבל אנחנו לא רוצים לראות את זה. לא רוצה לדעת כרגע מעבר לזה”.