פרץ על גנץ: חברים בלב ונפש – לא פוסל לשבת בממשלתו

חרדים 10
|
ה' אדר א' התשע"ט / 10.02.2019 00:42
יו”ר הבית היהודי לא שולל ישיבה עתידית בממשלה עם מנהיג השמאל – יו”ר ‘חוסן לישראל’: “נדבר ונראה אם יש בינינו קווי מתאר מחברים, וכמו שאני מכיר אותו – יש” • מסתייג מחיבור של הבית היהודי עם ‘עוצמה יהודית’: “זה מסובך לי, מרגיש שיש משהו שלא מתהלך ביחד”

יו”ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, לא שולל ישיבה עתידית בממשלה עם יו”ר ‘חוסן לישראל’ בני גנץ, מנהיג השמאל.

בראיון שהעניק לשירית אביטן כהן ובתאל קולמן ב’מקור ראשון’, אומר הרב פרץ מילים חמות על הרמטכ”ל לשעבר: “חשוב להדגיש שבאופן פשוט אני רואה את שותפותנו הטבעית והישרה עם הליכוד ונתניהו. זו העדיפות הראשונה שלנו, והייתי רוצה לראות אותנו יחד בהנהגת המדינה. ויש את בני גנץ שהיה הרמטכ”ל שלי, הייתי איתו מהיום שנכנס לתפקידו.

“אנחנו חברים בלב ובנפש. אני בוודאי לא פוסל אותו. אנחנו נחשוב ונדבר ונראה אם יש בינינו קווי מתאר מחברים, וכמו שאני מכיר אותו – יש”.

לצצד זאת,  יו”ר הבית היהודי אינו מהסס להצהיר כי יתייצב מאחורי נתניהו לאחר הבחירות הבאות, גם אם יוגש נגדו כתב אישום.

כאשר המראיינות שואלות אותו איך עולם הערכים שלו מסתדר עם ראש ממשלה שכתב אישום תלוי מולו – הוא משיב בתיאור העוול שנעשה לדבריו לאדם קרוב: “יש לי חבר יקר שנפטר לפני כמה שנים, קוראים לו יעקב נאמן. היינו חברים בלב ובנפש. האשימו אותו בהאשמת שווא. הוא הסתובב עם האשמה הזו, ובסוף הוכח שהוא נקי לגמרי.

“מבחינתי כל עוד לא הוכח אחרת, בן אדם חף לגמרי מפשע. כך אני מתייחס לראש הממשלה האהוב שלי. הוא ידיד שלי ואני מאמין בו”.

• הבית היהודי מצוי במשבר עמוק, גם כלכלי, לעומת מצבו המשופר של האיחוד הלאומי, ובכל זאת אתה מבקש את זכות הבכורה.

“אני אומר בכנות, אני לא מסתכל מלמעלה למטה על ידידיי מהאיחוד הלאומי, אלא עין בעין. זאת ההנחיה שתהיה לי למשא ומתן. אני מקווה שתוך ימים אנחנו סוגרים את הדבר הזה”.

• מה יקרה אם לא תצליחו לרוץ יחד? הוא נשאל.

“אני עוד לא פוליטיקאי, אבל בתחושות הבטן שלי אני יודע שזה לא יקרה. אנחנו נמצא את הדרך המשותפת”.

• יש תוכנית ב’? מה עם עוצמה יהודית? האם בבית שלך יש מקום לאיתמר בן־גביר ולמיכאל בן־ארי?

הרב פרץ אינו משיב לשאלה הזו באופן חד וישיר, אבל נדמה שהמסר שלו ברור: “אני מודה שליבי ונפשי הם הממלכתיות הישראלית. אני מוסר את חיי על הדבר הזה. קשה לי להגיד שמישהו חווה את החוויות שאני חוויתי כשנהרס לי הבית (-הגירוש מגוש קטיף). מי שמתהלך מתוך הממלכתיות הזו – אח שלנו. כולם אחים ואני מוכן ללכת איתם, אבל במקומות שבהם זה לא כך – זה מסובך לי. אצטרך לחקור לעומק. על פניו אני מרגיש שיש משהו שלא מתהלך ביחד”.

• בסביבת בן־גביר אומרים שאין מישהו שיצביע לסמוטריץ אבל לא יצביע לו אם עוצמה יהודית תצטרף.

“אם זה היה אותו דבר הם כבר היו הולכים ביחד, ואני שומע שזה כבר עלה על שרטון. זה מסובך שהם ילכו יחד”, שומט הרב פרץ את השטיח מתחת רגליהם של אנשי האיחוד הלאומי המבקשים ליצור מצג, ולו לצורך משא ומתן, שיש להם חלופות לבית היהודי.