הבית היהודי: נערכים לרוץ עצמאית • סמוטריץ’: “פרץ נסוג מההסכמות”

המגעים לאיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי עלו על שרטון • הפגישה בין צוותי המו"מ הופסקה לאחר 5 דקות • הבית היהודי: נערכים לריצה עצמאית • סמוטריץ': מתכוון להמשיך ולעשות הכל כדי להגיע לרשימה רחבה של כל מרכיבי הציונות הדתית והימין האמיתי
אריה ריבקינד
ד' אדר א' התשע"ט / 09.02.2019 21:16

פיצוץ במגעים לאיחוד בין הבית היהודי של הרב רפי פרץ לאיחוד הלאומי של בצלאל סמוטריץ’:  הפגישה הערב (מוצאי שבת) בין צוותי המשא ומתן הופסקה לאחר 5 דקות בלבד.

נכון לעכשיו אין מגעים וגם לא נקבעה פגישה להמשך.

ממפלגת הבית היהודי נמסר כי המו”מ עם האיחוד הלאומי הגיע הערב למבוי סתום. “הבית היהודי נערך כבר הערב לריצה עצמאית וממשיך לבחון אפשרויות נוספות”, נמסר.

בצלאל סמוטריץ’  אמר על הפיצוץ עם הבית היהודי: “ביום חמישי ושישי ניהלתי שיח אישי ארוך עם היו״ר הנבחר של הבית היהודי הרב רפי פרץ במטרה להגיע להסכמה וחתימה על ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות על בסיס שוויון והנהגה משותפת.

“ואכן, ללא מתווכים ויועצים – ואחרי וויתורים משמעותיים מצידי למען סגירה מהירה של ההליכה המשותפת – הצלחנו להגיע להבנות מלאות לפני כניסת השבת.

“במסגרת זו סוכם כי הרב פרץ יוצב במקום הראשון ברשימה, ואילו האיחוד הלאומי יקבל את הזכות לבחור בתפקיד הראשון. קוראים לזה שיוויוניות.

“לצערי הרב, בצאת השבת הודיע לי הרב פרץ שלאחר התייעצויות שהוא ערך עם מקורביו, הוא החליט לסגת מההסכמה לבסיס שוויוני והנהגה משותפת – ולחזור לעמדת הפתיחה ולפיה הבית היהודי היא השותפה הבכירה ואנחנו האורח בבית. אי לכך המשא ומתן בשלב הזה הגיע למבוי סתום”.

סמוטריץ הוסיף: “מתוך אחריות, אני מתכוון להמשיך ולעשות הכל כדי להגיע לרשימה רחבה של כל מרכיבי הציונות הדתית והימין האמיתי, גם אם נראה שבעת הזו האפשרות להשתלב בליכוד כסרח עודף נראית קורצת יותר לאנשי הבית היהודי”.

גורמים במשא ומתן בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי מעריכים, כי בבית היהודי שוקלים לחבור לליכוד, תמורת מקומות ריאליים ברשימת המפלגה לכנסת והבטחה לתפקיד שר לרפי פרץ.

את צוות המו”מ של הבית היהודי מרכיבים מנכ”ל המפלגה ניר אורבך וח”כ ניסן סלומינסקי. בצוות המו”מ של האיחוד הלאומי חברים ישראל זעירא, אביחי בוארון והמנכ”ל אופיר סופר, שנבחר במקום השני של הסיעה.

בפגישה שנערכה ביום חמישי לא חלה התקדמות בשל העובדה שהרב רפי פרץ, יו”ר מפלגת הבית היהודי, מתעקש להיות יו”ר הרשימה המאוחדת, לקבל את התיק הבכיר במקרה של כניסה לקואליציה, ואף מסרב לשיטת הריצ’רץ’ בין המועמדים של שתי המפלגות.

סמוטריץ’, לעומת זאת, מוכן לוותר על  המקום הראשון, אך דורש את התפקיד הבכיר ו-50-50.

מסקר שנערך עבור ‘פגוש את העיתונות’ של חברת החדשות בקשת 12 עולה כי  כי עשרה אחוזים מקולות הבוחרים הולכים לפח, לפחות שני שלישים מהם – בימין.

מפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס, הבית היהודי, זהות של פייגלין, יחד של ישי, ו’עוצמה יהודית’ לא עוברות את אחוז החסימה.

עם זאת,  חיבור של הבית היהודי-האיחוד הלאומי עם עוצמה יהודית יביא שישה מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אילוד
    11/02/2019 12:51
    ששי
  1. למה ממתינין כקדימה שסמוטריץ יתאחד עם אלי ישי