המחבל צעד עם סכין ליער, הבחין באורי הי”ד, תקף ורצח

חיים טוויל
|
ד' אדר א' התשע"ט / 09.02.2019 19:22
רפאת ארפאעיה, מחבל ערבי בן 29 מחברון הוא החשוד ברצח של אורי אנסבכר הי”ד בעין יעל • ביום חמישי בבוקר יצא מביתו כשברשותו סכין, צעד לכיוון היער, הבחין בנערה בת ה-19, תקף ורצח אותה • נעצר בליל שבת מסתתר סמוך למסגד בכפר אל בירה, ליד רמאללה, אליו נמלט לאחר הרצח

שירות הביטחון הכללי מסר הערב (מוצאי שבת) כי מאז מציאת גופתה של אורי אנסבכר הי”ד ביער עמק רפאים בעין יעל, סמוך לגן החיות התנ”כי בירושלים, פעלו כוחות הביטחון במגוון אמצעים ושיטות לאיתור הרוצח.

ביממה האחרונה הוביל שב”כ פעילות מודיעינית ומבצעית, ובשת”פ עם משטרת ישראל והימ”מ, בסיומה נעצר ערפאת ארפאעיה בן 29, מחבל פלסטיני, תושב העיר חברון.

מחקירתו בשב”כ עולה, כי בבוקר יום חמישי יצא ערפאת מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג’אלה.

ערפאת צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי הי”ד, תקף ורצח אותה.

חקירת החשוד נמצאת בעיצומה, ובמסגרתה נחקר גם המניע לרצח.

על יתר פרטי החקירה קיים צו איסור פרסום.

המחבל נעצר בליל שבת במבצע משותף של השב”כ והיחידה המיוחדת ללוחמה בטרור, כשהוא מסתתר סמוך למסגד בכפר אל בירה, בסמוך לרמאללה, אליו נמלט לאחר הרצח.

החשוד זוהה בזכות ממצאים פורנזיים שמצאו כוחות ימ”ר ושב”כ בזירת הרצח בעין יעל שבירושלים.

כוחות ימ”מ וצה”ל נתקלו בהפרות סדר בהן השתתפו עשרות תושבים מקומיים. התושבים יידו לעבר הכוחות אבנים וחפצים שונים.

לפי מקורות פלסטיניים, המחבל הגיע מחמולה בחברון שמזוהה עם חמאס. עם זאת, כוחות הביטחון סבורים שהוא פעל לבדו. הוא משתף פעולה עד כה בחקירתו.

ארפאעיה שהה בישראל שלא כחוק. הוא הורשע בעבר בעבירות ביטחוניות קלות והיה כלוא בכלא עופר.

משפחת אנסבכר עודכנה בתפיסת החשוד זמן קצר לאחר מעצרו, בשעת לילה מאוחרת – ורק לאחר מכן הותרה הידיעה לפרסום בכלי התקשורת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: “אני מברך את כוחות השב”כ והימ”מ שתוך שעות ספורות לכדו את הרוצח המתועב שרצח את אורי אנסבכר ז”ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ונבוא עמו חשבון. בשמי ובשם עם ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת אנסבכר ולחזק אותם ביגונם הכבד”.

אורי אנסבכר הי”ד בת ה-19 מהיישוב תקוע, שנמצאה שלשום ללא רוח חיים ביער בירושלים, הובאה בצהרי יום שישי  למנוחות בבית העלמין בתקוע.

נעאה, אימה של אורי הי”ד, אמרה מעל הקבר: “כבר לא תספיקי ללמוד, להתחתן ולטייל בכל המקומות שרצית. לא תצליחי להגשים את כל החלומות שכל כך רצית להגשים. אנחנו מחזירים אותך לאדמה שכל כך אהבת”.

גם האח, דוד, ספד לה: “עכשיו, רגע לפני שאת עוברת לשערי גן עדן, אני רוצה להגיד לך שתמיד תהיי איתי. הפצת כל כך הרבה אור שימשיך להאיר כאן לתמיד”.