ההשפלה של ‘דגל’ באלעד: שלושת הנציגים זומנו ל’שימוע’ אצל הח”כים

אריה ריבקינד
|
ב' אדר א' התשע"ט / 07.02.2019 17:59
חברי סיעת ׳דגל בתורה׳ במועצת העיר אלעד זומנו היום ל’שימוע’, לאחר ששניים מחברי המועצה הצביעו בעד אישור התקציב, בניגוד לעמדת המפלגה • “תתקיים ישיבה של הח”כים עם ועדת הרבנים של ‘דגל התורה’ להמשך הבירור”

אחרי ההשפלה של ח”כי ‘דגל’ ובית הגר”ח קנייבסקי: חברי סיעת ׳דגל בתורה׳ במועצת העיר אלעד – אבי שטרן, משה ברדוגו ואיסר שפירא – זומנו היום (חמישי) לשימוע אצל חברי הכנסת של התנועה בבית ‘דגל’ בבני ברק.

זאת לאחר ששניים מחברי המועצה מטעם ‘דגל’ – ברדוגו ושפירא – הצביעו אמש בעד התקציב שהציג ראש העיר ישראל פרוש, בניגוד לעמדת המפלגה, והוא אושר ברוב של 8 חברים מבין חברי המועצה.

מדובר ב’פוטש’ של סיעת ‘דגל’ המקומית מול ועדת הרבנים המיוחדת שהוקמה בעיר – בראשה עומדים הדיין הגר”י סילמן והגר”י פרידמן, והנהלת התנועה הארצית של ‘דגל’.

שני הנציגים טוענים כי קיבלו הוראה לנהוג כך מראש ישיבת סלבודקה, הגר”ד לנדו, לאחר שפנו אליו בשאלה כיצד לנהוג.

במהלך ה’שימוע’ שקיימו הח”כים לנציגים, הבהירו הח”כים כי ייבדק מה הציגו הנציגים בפני ראש הישיבה, ומה התרחש מאחורי הקלעים.

בהודעה רשמית של ‘דגל נאמר: “שלושת חברי המועצה של ‘דגל התורה’ באלעד נקראו לישיבה דחופה עם חברי הכנסת של ‘דגל התורה’ לבירור על אופן ההצבעה שלהם אמש במועצת העיר.

“כפי הנראה, תתקיים ישיבה של הח”כים עם ועדת הרבנים של ‘דגל התורה’ להמשך הבירור”.

גורם ב’דגל’ אומר לחרדים 10: “ב’דגל’ הולכים למצות את הדין עם הנציגים הסוררים. אנחנו לא יכולים לאפשר מצב שנציג מנסה לחפש לעצמו מוצא שיתיר לו לעשות כרצונו, ויפנה לרב כלבבו כדי שיאפשר לו זאת. יש לנו מועצת גדולי התורה וועדות רבנים שתפקידם בדיוק לטפל במקרים כאלה”.

יצוין, כי למרות הפגיעה הקשה של המהלך בבית הגר”ח, ראשי התנועה נמצאים במלכוד, שכן הם חייבים להיזהר בכבודו של ראש ישיבת סלבודקה.

בש”ס, לה הסכמים מול ‘דגל’ באלעד, זעמו אתמול על מה שהם הגדירו ‘בגידה.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס תקף בחריפות: “שוב דגל התורה חצו קו אדום. היה לנו סיכום ברור מול רבני דגל התורה באלעד בכל הקשור להתנהלות מול הקואליציה – והוא הופר ברגל גסה. מילה אצלם זו לא מילה. זה התחיל בעיר בית שמש וכעת המשיך לעיר אלעד.

“אני מסופק האם עם כאלו אנשים אפשר בעתיד לעשות חיבורים ושיתופי פעולה”.

ח״כ יעקב מרגי הגיב בטוויטר: “הוא שאמרתי. מה שהיה הוא שיהיה, אי אפשר לסמוך על דגל התורה בשום הסכם. שוב בגידה באלעד, יש כאן מפח נפש חרדי ולא מפץ חרדי. היום במוניציפאלי – מחר בכנסת. מילה של ש״ס זו מילה. מילה של ׳דגל׳ זו בגידה”.

מרגי הוסיף: “דגל התורה הוכיחה הערב שהיא פדרציה של חצרות שכל אחת מושכת לכוון אחר. זה קרקס.

“עצוב לי על המפלגה שבעבר התיימרה להנהיג את הציבור החרדי. אני גאה בתנועת ש״ס שמובילה הנהגה אמיתית ומאוחדת הנשמעת כולה לדעת תורה”.