בפתאומיות: יחיאל אקשטיין ז”ל, נשיא ‘הקרן לידידות’ נפטר מדום לב

יוסף גרינבוים
|
א' אדר א' התשע"ט / 06.02.2019 18:17
יחיאל צבי אקשטיין ז”ל, מי שהקים את ‘הקרן לידידות’ וכיהן כנשיאה, נפטר הערב, בגיל 68, מדום לב בביתו בבירה • הלוויתו תתקיים מחר בשעה 13:00 בירושלים

 ברוך דיין האמת: יחיאל צבי אקשטיין ז”ל, מי שהקים את ‘הקרן לידידות’ וכיהן כנשיאה, נפטר הערב (רביעי), בגיל 68, מדום לב בביתו בירושלים.

הלוויתו תתקיים מחר בשעה 13:00 בירושלים.

אקשטיין היה חבר בחבר הנאמנים של הג’וינט, של קרן היסוד ושל הסוכנות היהודית. הוא כתב שבעה ספרים, בעיקר על  יחסי נוצרים-יהודים.

היקף הכספים שהקרן בנשיאותו גייסה למען מדינת ישראל ומטרות יהודיות שונות הגיע לכחצי מיליארד ש”ח לשנה, נכון לשנת 2013.

אקשטיין נולד בשנת 1951 באוטווה שבקנדה, לאביו הרב ד”ר סיימון לייבלה אקשטיין, שהיה רב קהילה, נולד בארץ ישראל, ומשפחתו היגרה לקנדה לאחר פרעות תרפ”ט. הוריו עלו מפלורידה לישראל בשנת 2011.

בגיל 13 נשלח אקשטיין על ידי הוריו לניו-יורק, ללמוד בישיבה התיכונית של ישיבה יוניברסיטי. לאחר מכן למד בישיבת ההסדר ‘כרם ביבנה’. הוא חזר לישיבה יוניברסיטי, שם הוסמך לרבנות בידי הרב יוסף דב סולובייצ‘יק והשלים תואר ראשון ושני. קיבל דוקטורט בפילוסופיה של הדת באוניברסיטת קולומביה. הוא שימש מרצה באוניברסיטת קולומביה.

במקביל הצטרף אל הליגה נגד השמצה, אולם בהמשך עזב והיה למרצה בשני גופים נוצריים. ב-1983 הקים, כאמור,  את ‘הקרן לידידות’.

אקשטיין היה חבר בכמה להקות חסידיות והוציא שלושה תקליטים עם שירים בביצועו. ב-1973 שהה כמה חודשים לישראל בעקבות מלחמת יום הכיפורים, והופיע כזמר בפני חיילי צה”ל.

אקשטיין זכה בפרסים בגין פעילותו הפילנטרופית, בהם פרס הג’וינט על שם ראול ולנברג.