מועצת אלעד מציגה: מו”מ-שמום • האם הערב יעבור התקציב של 2019?

שרי רוט
|
א' אדר א' התשע"ט / 06.02.2019 17:18
במועצת אלעד תתקיים הערב ישיבה ‘שלא מן המניין’, בניסיון מחודש של ראש העיר להעביר את תקציב שנת 2019, לאחר שני כישלונות • עוד לפני הישיבה, שלדברי יו”ר שס המקומית אינה חוקית, נעשו ניסיונות לפורר את ההתנגדות של שס ו’דגל’ • ומה התרחש בפגישה הסודית?

הערב (רביעי) תתקיים במועצת העיר אלעד ישיבה ‘שלא מן המניין’ בניסיון מחודש של ראש העיר ישראל פרוש להעביר את התקציב של שנת 2019, זאת לאחר ששתי ישיבות תקציב – שאחת מהן הוגדרה ‘שלא מן המניין’, התפזרו מבלי שהתקציב אושר.

לקראת הדיון על התקציב בפעם השלישית, נעשו בימים האחרונים מאמצים מצד ראש העיר ואנשיו, בניסיון לפורר את משוכת ההתנגדות של נציגי ש”ס ודגל התורה.

בין השאר נפגשו גבאי בתי כנסת מ’דגל התורה’ עם ח”כ אורי מקלב. במהלך הפגישה העלו הגבאים טענות באשר לססל שעובר על תושבי העיר בשל כך שעדיין אין תקציב מסודר (חיים על תקציב של 1 חלקי 12 לכל חודש).

מקלב האזין להם בקשב רב, אך הסביר כי העובדה שלא הוקמה קואליציה אינה באשמת ‘דגל’ או ש”ס, אלא בשל התנגדות ראש העיר לדרישות שהוצגו לו, הכוללות בין היתר את תפקיד תכנון ובניה לצוריאל קריספל, לצד דרישה שלא לכלול נציגים שעלולים לגרום נזק, לדעת קודקודי ‘דגל’ וש”ס, לקואליציה המתגבשת. עד כה לא הסכים פרוש לדרישות.

כפי שדווח בחרדים 10, התנגדו צוריאל קריספל, יו”ר שס המקומית, וברק צברי יו”ר רשימת יש”י, לעצם קיומה של הישיבה הערב, בטענה שהדבר אינו חוקי.

אמש נפגשו שלושה נציגים, נציג מכל מפלגה – ש”ס, שלומי אמונים ו’דגל’ – לפגישה סודית, במהלכה הובהר לנציג שלומי אמונים: “אם הישיבה תיערך היום, אין מו”מ, לא עושים מו”מ ‘תחת לחץ’, או במילים אחרות ‘תחת אש'”.

הפגישה, אגב, הסתיימה בלא כל התקדמות.

במקביל מנסים כל העת יחצ”נים לפזר שמועות לפיהן, “דגל סגרה עם פרוש”.

“מטרת הידיעות הללו לנסות לסכסך בין ש”ס ל’דגל’ ולפרום את האמון שנרקם באומנות מרשימה במהלך הבחירות המקומיות האחרונות. איש לא יצליח לסכסך בינינו כי שתי המפלגות מתואמות כל העת”, מבהיר גורם ב’דגל’ לחרדים 10.

כעת נותר לראות האם תתקיים הערב ישיבת תקציב וכיצד היא תסתיים.