הבן שמר בסוד שהאמא מתה כבר לפני 28 שנים, וקיבל מיליון שקלים

הונאת ענק נגד הביטוח הלאומי: גבר בן 53 חשוד כי השיג כספים במרמה, לאחר ששימש כמיופה כוח של אימו, והמשיך לפדות כספים מביטוח לאומי על אף שמתה לפני עשרות שנים • התרמית נחשפה כאשר ביקשו להזמינה לטקס 'אזרחים ותיקים' שהגיעו לגיל 100
חיים טוויל
א' אדר א' התשע"ט / 06.02.2019 11:09

במהלך החודשים האחרונים נוהלה חקירה סמויה על ידי יחידת ההונאה במשטרה, יחד עם המוסד לביטוח לאומי, על קבלת כספים במרמה במשך עשרות שנים – על ידי קרוב משפחה מיופה-כח של אשה שמתה.

אתמול (שלישי) הפכה החקירה גלויה והחשוד במעשה, גבר בן 53, הועבר לחקירה במשטרה.

על פי החשד, מדובר בהונאה בהיקף של כמיליון ש”ח.

תחילת פרשת ההונאה בשלהי שנת 2018. פעולות שנערכו על ידי נציגי המוסד לביטוח לאומי לאתר אשה מהיישוב כסייפה, לטובת הזמנתה לטקס ‘אזרחים ותיקים’ שהגיעו לגיל 100, טקס הנערך בבית נשיא המדינה – עלו בתוהו.

מניסיונות ההתחקות וניסיונות איתורה, עלה חשד כי האישה, ילידת שנת 1919, אינה בין החיים כבר מזה עשרות שנים, זאת על אף שבמערכות הביטוח הלאומי היא עדיין רשומה בחיים ומקבלת עד עצם היום הזה את קצבת הזקנה ושארים באמצעות קרוב משפחתה לו ייפוי-כח בחשבונה.

“מדובר במעשה חמור בו רמס החשוד ברגל גסה את החוק, תוך שהיתל ברשויות לאורך שנים ארוכות וזאת מתוך כוונה למרמה והונאת סכום כסף רב כשהוא ללא ספק מודע למעשיו”, נמסר מהמשטרה.

מחקירה מקצועית ורגישה שערכו חוקרי יחידת ההונאה בדרום עלה, כי האישה מתה כבר בשנת 1991, אך דבר זה לא מנע מבנה, המשמש כמיופה-כח בחשבונה, להמשיך לפדות את כספי גמלת השארים וזקנה על אף פטירתה עד עצם היום הזה.

החשוד הודה בחקירתו וקשר עצמו למעשים המיוחסים לו.

בסיום חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים וחקירת המשטרה נמשכת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות