נעצרו בחזור מחתונה, הוחזקו ללא שינה, ושוחררו בלי לדעת מה החשד

ארבעה נערים ובגיר נעצרו הלילה בעת שנסעו בכביש בגין בירושלים - והוחזקו עד הבוקר ללא אוכל ושינה • עורך דינם: "שערורייה של ממש. בכוונתנו להגיש תלונה למח"ש"
חיים טוויל
ל' שבט התשע"ט / 05.02.2019 12:54

ארבעה נערים ובגיר נעצרו הלילה (שלישי) בעת שנסעו בכביש בגין בירושלים, בחזרה מחתונה.

הם הובלו לתחנת משטרה לב הבירה, שם שהו עד הבוקר – ושוחררו בלא כלום.

עו”ד נתי רום שסייע לעצורים מטעם ארגון חוננו: “מדובר בשערורייה של ממש. קטינים על סף האחריות הפלילית נעצרים באישון לילה בחזרה מחתונה, ללא שום חשד סביר. מוחזקים במשך שעות רבות בתחנת המשטרה ללא אפשרות לינה, ללא אוכל, כאשר הקטינים מוחזקים יחד עם בגירים וחלקם גם בני מיעוטים, ללא שנאמר להם על מה עצורים”.

לדבריו, “גם לעורך דינם לא נמסר החשד באופן מלא”.

הוא הוסיף: “לאחר שעות רבות של המתנה שוחררו, עם הזמנה לחקירה למחרת. מדובר בפגיעה קשה בזכויותיהם, ובכוונתנו להגיש תלונה למח”ש”.

ממשטרת ישראל נמסר: “הטענות לא עולות בקנה אחד עם המציאות. משטרת ישראל מקפידה על זכויותיהם וכבודם של נחקרים, לצד הצורך להגיע לחקר האמת ולמצות עמם את הדין וכך היה גם במקרה זה.

“בניגוד לנטען, החשודים עוכבו ולא נעצרו ובסיום עיכובם שוחררו, במהלך שהותם בתחנה הוצע לחשודים אוכל ושתייה אך הם סרבו לקבלם.

“עוד בניגוד לנטען, עיכובם היה מבוסס על חשד סביר לביצוע עבירה פלילית לאור ממצאים וראיות שנמצאו ברשותם ומטבע הדברים, אנו מנועים מלפרטם בשלב זה בשל העובדה שהחקירה עדיין מתנהלת ובפרט ככל שמדובר בחקירה של קטינים.

“בניגוד למי שמנסים להטיל דופי במערכת אכיפת החוק לשווא פעם אחר פעם, תוך התעלמות מהעובדות ועיוות המציאות, אנו בוחרים להמשיך לפעול במקצועיות ובנחישות לאכיפת החוק, למניעת פשיעה ולהגעה לחקר האמת, תוך שמירה על כבודם וזכויותיהם של נחקרים בכלל וקטינים בפרט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין אמון במשטרה
    05/02/2019 15:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ניקוי אורוות