עמית סגל ויאיר נתניהו התווכחו בטוויטר. ואל תשאלו איך זה נגמר

אבי כץ
|
ל' שבט התשע"ט / 05.02.2019 11:21
עמית סגל, הפרשן הפוליטי של ‘חדשות 12, צייץ ציוץ מלגלג על יאיר נתניהו • בנו של ראש הממשלה הפציע, ובין השתיים התפתח ויכוח שהסתיים במחמאות • על מה התווכחו השניים?

הקרב שהחמצתם בטוויטר: עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של ‘חדשות 12’,  צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו צילום מסך של פוסט מהפייסבוק של יאיר נתניהו, בו יאיר טוען כי “אבא שלי הזהיר מפני רובי ריבלין ואף אחד בימין לא הבין למה, ובסוף התברר שצדק”. בצמוד לצילום הפוסט של יאיר, העלה סגל צילום מתוך כתבה שפורסמה בערוץ 7, בה מצוטט האב נתניהו: “הצבעתי פעמיים לריבלין”.

סגל הוסיף מעל שני התצלומים: “הממממ”

יאיר נתניהו הגיב לסגל: “תגיד, אתה לא זוכר שהוא התנגד לריבלין וגם ניסה לבטל את מוסד הנשיאות המיותר שעולה סביבות 60 מליון שקל בשנה? אתה דווקא טוב בארכיונים. הרגע היית בערוץ 13 עם אברמוביץ שהזכיר את זה והסביר שאסור היה לבטל את מוסד הנשיאות מהנימוק שזה ‘מוסד מוסדי’ (טיעון טוב סך הכל)”.

סגל השיב: “קודם כל אהלן ונעים מאוד. שנית, אני זוכר את זה היטב, אבל גם זוכר את הטלפון מדובר רה”מ יום אחרי הבחירות, שביקש ממני לפרסם את הידיעה על כך שהצביע לריבלין בשני הסיבובים”.

בציוץ עוקב עקץ סגל, המשדר ב’חדשות 12′, את יאיר על הטעות בערוצים: “אגב זה ערוץ 12”.

נתניהו: “סליחה. אני לא מבדיל בין 2 ערוצי התעמולה האלה (ואני יודע שבינך לבין עצמך אתה מסכים איתי, למרות שאתה תהיה מחויב עכשיו להגן על ערוץ התעמולה הנבזי 12 כלפי חוץ)”.

סגל נותר ענייני ומיד שאל: “איך זה נהיה דיון על תקשורת?” – ומיד חזר לנושא: “ברור שאבא שלך פעל בכל הכח נגד ריבלין. אבל כעובדה, אל תתווכח, הדובר שלו לירן דן מסר לי אישית יום אחרי בתגובה רשמית שהוא הצביע ריבלין. קבל עוד צילום מסך שבועיים קודם”  –  וצירף צילום מסך מכתבה נוספת.

יאיר נתניהו לא ויתר בשלב זה והמשיך בעוקצנות, “הרגע הודת שאני צודק במה שכתבתי אז מה אתה רוצה”.  יאיר הוסיף: “דרך אגב יש לי חדשות בשבילך. הבראנז׳ה תמיד ישנאו אותך ויזלזל בך לא משנה כמה תנסה להתחבב עליהם”.

עמית השיב בציניות: “עד עתה הייתי שמאלני ומשוכנע שהברנז׳ה קרועה לי על הצורה, אך אז פתחת טויטר, הפכת אותי לימני והארת את עיניי. תודה לך על כך”.

למרות החלפת המהלומות ההדדית, זה הסתיים בחיבוק ומחמאות: “די נו עמית. אתה חושב שיש מישהו במדינה שחושב שמותר לך להגיד בערוץ 12 מה שאתה חושב ומאמין בו באמת, בלי גבולות גיזרה. זה שמור רק לחברך אמנון :)”.

עמית: “כן יאיר. אני מאמין. ועכשיו מחל לי, צריך לשדר בערוץ התעמולה השמאלני. ערב טוב ושמור על קשר יותר!”

יאיר: “דרך אגב אני ממש לא באתי להתנצח איתך. אתה כתבת עלי ציוץ ואני הגבתי. בלי קשר, אני באמת חושב שאתה אחד העיתונאים הטובים והמוכשרים במדינה (בין הבודדים)”.