“קידוש ה’ גדול”: ח”כ אורי מקלב קיבל את אות ‘אביר איכות השלטון’

את התואר מעניקה ועדה ציבורית של 'התנועה לאיכות השלטון', בראשות השופטת דליה דורנר, אשר בחרה פה אחד בח"כ אורי מקלב
אבי כץ
כ"ט שבט התשע"ט / 04.02.2019 21:36

‘התנועה לאיכות השלטון’ העניקה הערב (שני) את אות אביר איכות השלטון לחבר הכנסת אורי מקלב לשנה זו, זאת לצד תשעה אישים נוספים.

ועדה ציבורית בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר בחרה פה אחד בח”כ אורי מקלב כאביר איכות השלטון, מתוך כארבע מאות מועמדים לתואר. זאת, בשל עבודתו נקיית הכפיים וישרת הדרך לאורך עשור של פעילות פרלמנטרית.

אות אביר איכות השלטון מוענק על ידי התנועה, המזוהה עם השמאל, החל משנת 1995.

האות מוענק לאישים בולטים שבמהלך השנה שחלפה, פעילותם הייתה מופת לקידום טוהר המידות ושלטון החוק. בחירת המועמדים נעשית על ידי ועדה חיצונית המפרסמת את שיקוליה.

לדברי התנועה לאיכות השלטון, מגיעות מדי שנה מאות פניות למועמדים לקבלת האות.

עוד קיבלו את האות: נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, יו”ר הרשות לניירות ערך לשעבר שמואל האוזר, הממונה על רשות שוק ההון לשעבר דורית סלינגר ועוד.

התנועה למען איכות השלטון בישראל הפועלת לקידום ממשל איכותי בישראל נוסדה כתנועת מחאה בשנות התשעים, בעקבות משבר קואליציוני שהתחולל בכנסת, עם קומץ שובתי רעב שקראו לשינוי ומשטר פוליטי תקין. התנועה מגדירה עצמה עצמאית וא-פוליטית.

כיום התנועה מונה כ-35,000 חברים רשומים.

בלשכת מקלב אומרים כי בחירתו ל’אביר איכות השלטון’ מהרשות המחוקקת הינה קידוש ה’ גדול.

אין זה הפרס הראשון אותו מקבל ח”כ אורי מקלב, המכהן כיו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה, חבר בועדת החוקה, בוועדה לזכויות הילד, ועדת השקיפות וכיו”ר השדולות למען ירושלים, השלטון המקומי והשדולה לעידוד ושיפור התחבורה הציבורית בישראל.

בעבר קיבל את אות הפרלמנטר המצטיין מאת המכון הישראלי לדמוקרטיה.

ח”כ מקלב מחזיק זה מספר שנים ברצף בתואר שיאן הנוכחות של הכנסת. על פי נתונים מהשנה האחרונה, הוא ממוקם במקום הראשון, כאשר אחריו בפער ניכר יתר חברי הכנסת. מקלב נמצא בראש רשימת חברי הכנסת הנוכחים במשכן, גם בימים שאינם ימי מליאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד על הפרס אך מדוע נעדר מהטקס השמאלני?
    05/02/2019 06:52
    ברק
  1. מעניין שציינתם שהוא שיאן הנוכחות בכנסת האם זו סיבה לא להגיע לטקס עצמו לקבל את הפרס? גם הסיבה מוצדקת זה צרם שלא הגיע בעצמו.