בגלל “החיבורים הצפויים בשמאל”: נתניהו מבקש 3 שריונים בליכוד

בבחירות הקודמות הוקצו לראש הממשלה שני שריונים בלבד ברשימת הליכוד, אבל כעת נתניהו מבקש לשריין לו שלושה מקומות - 21, 28 ו-36 • נתניהו כתב למתפקדים: "השמאל והתקשורת עושים מאמצים כבירים להפיל את ממשלת הליכוד" • נתניהו בוחן שילוב הבית היהודי ברשימת הליכוד
אריה ריבקינד
כ"ח שבט התשע"ט / 02.02.2019 23:00

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו נערך לאיחוד עם רשימת ימין? במכתב ששיגר הערב (מוצאי שבת) למתפקדי הליכוד מבקש מהם מנהיג הליכוד לתמוך בבקשתו לשלושה שריונים ברשימת המפלגה לכנסת.

לטענת ראש הממשלה, השינוי נחוץ על מנת להתמודד עם חיבורים “בצד השמאלי” של המפה הפוליטית.  “אני משוכנע שהדבר הכרחי כדי להגדיל את סיכויינו לנצח בבחירות”, כתב ראש הממשלה.

נתניהו, שקודם לכן ביקש רק שריון במקום ה-21, מבקש כעת את המקומות 21, 28 ו-36.

בקשתו של ראש הממשלה תובא בפני מתפקדי הליכוד ביום שלישי הקרוב – היום בו יתקיימו הפריימריז במפלגת השלטון.

בבחירות הקודמות הועמדו לרשותו של נתניהו שני שריונים בלבד במקומות 11 ו-23, בהם שיבץ את ח”כ בני בגין ואת ח”כ ענת ברקו.

במכתב למתפקדי הליכוד ששיגר היום – כתב נתניהו: “מתפקדי הליכוד היקרים, אנחנו עומדים בפני מערכה קשה. השמאל והתקשורת עושים מאמצים כבירים להפיל את ממשלת הליכוד. אנו חייבים להיערך בהתאם.

הוא הוסיף: “בבחירות הקודמות אפשרתם לי לשבץ שני מועמדים ברשימת הליכוד במקומות 11 ו-23.

“לאור החיבורים הצפויים בשמאל במטרה להפיל את ממשלת הליכוד, אני מבקש ממכם לאשר לי הפעם לשבץ ברשימת הליכוד שלושה מועמדים במקומות 21, 28 ו-36. אני משוכנע שהדבר הכרחי כדי להגדיל את סיכויינו לנצח בבחירות”.

לפי דיווח ב’מעריב’, גורם משמעותי בבית היהודי מנסה לפעול כדי לחבור לליכוד במקום לאיחוד הלאומי.

מדובר בפעיל בכיר ובעל השפעה רבה בבית היהודי, המנסה לקדם חבירה של הבית היהודי למפלגת השלטון, זאת על רקע מצבה המתנדנד של הבית היהודי בסקרים ועל רקע התנגדותו לחבירה לאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ’, הנתפס בעיניו כקיצוני מאוד.

לפי הדיווח, בכיר בליכוד אישר כי שמע מנתניהו בימים האחרונים כי הוא שוקל ברצינות רבה להציע לבית היהודי שריונים ברשימת הליכוד, מחשש שהבית היהודי לא תצליח לעבור את אחוז החסימה.

לדברי אותו גורם, נתניהו אמר כי ההחלטה הסופית בעניין תתקבל לאחר שיראה אם האיחוד הלאומי יתאחד עם מפלגת עוצמה יהודית של עו”ד איתמר בן גביר.

תגובת הבית היהודי ל’מעריב’: “אף גורם רשמי של הבית היהודי לא מנהל מגעים עם אף מפלגה עד שלא נסיים את תהליך בחירת היו”ר והרכבת הרשימה”.

השר צחי הנגבי התייחס אף הוא לאפשרות של חיבורים פוליטיים באירוע ‘שבתרבות’ –  ואמר: “אם בשמאל יתאחדו, אני לא חושב שתהיה לנו ברירה, ונתאחד עם ליברמן ובנט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות