מנדלבליט הודיע לנתניהו: ההחלטה על התיקים תתפרסם לפני הבחירות

מנדלבליט הודיע לפרקליטי ראש הממשלה: דוחה בקשתכם לדחות את פרסום ההחלטה בתיקי נתניהו לאחר מועד הבחירות • על טענות נתניהו כי נכנע לשמאל והתקשורת: "אין כל ממש בטענות המבקשות לייחס להכרעותיו של היועץ המשפטי לממשלה סיבות שונות ומשונות"
אריה ריבקינד
כ"ו שבט התשע"ט / 01.02.2019 11:11

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (שישי) לפרקליטיו של ראש הממשלה כי אין מניעה לפרסם את החלטתו להגיש כתב אישום נגד נתניהו, בכפוף לשימוע, גם לפני מועד הבחירות.

מנדלבליט הסביר לפרקליטי נתניהו: ”גורמי התביעה הכללית בוחנים את חומרי החקירה בתהליך מקצועי וסדור שנועד לקבל החלטה יסודית ומקצועית בהקדם האפשרי. על תהליך זה הוחלט זה מכבר, עוד לפני ההחלטה על הקדמת הבחירות, ואין הצדקה לסטות ממנו”.

לדברי היועמ”ש, ההמתנה עם פרסום ההחלטה בעניינו של ראש הממשלה, על אף סיום תהליך הבחינה של תיקי החקירה, אם התהליך אכן יסתיים, תפגע בעיקרון של שוויון הכל בפני החוק ובעקרון של זכות הציבור לדעת על החלטות חשובות מעין אלה.

במכתב שנשלח מלשכתו של מנדלבליט לפרקליטי נתניהו נאמר עוד: ”היועץ המשפטי לממשלה קובע כי לא נמצאו טעמים לסטות מן הכללים הרגילים בעניין זה, ומדגיש כי אין כל כוונה או רצון מצדו להשפיע בהחלטתו על תוצאות הבחירות”.

עוד מודגש במכתב, כי “הטיפול בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשה משיקולים מקצועיים וענייניים, והחלטות התקבלו, מתקבלות ויתקבלו אך ורק על בסיס חומר הראיות ומשיקולים של האינטרס הציבורי בלבד.

מנדלבליט הודיע עוד, כי ההחלטה לא תתקבל בשבועיים הקרובים. זאת, כדי לאפשר לפרקליטים לעתור לבג”ץ במידה שירצו בכך.

מנדלבליט דחה את הביקורת של נתניהו על כך שהוא “נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת” – ואמר: “אין כל ממש בטענות המבקשות לייחס להכרעותיו של היועץ המשפטי לממשלה סיבות שונות ומשונות, שאינן ענייניות, כדוגמת לחץ ציבורי או אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות