בלשכת היועמ”ש סיימו את הדיונים בתיקי נתניהו: אישום אחד בשוחד

הדיונים על תיקי נתניהו הסתיימו: מסתמן כי בשבועיים-שלושה תצא ההודעה על הגשת אישום בגין שוחד בתיק 4000 ומרמה והפרת אמונים בתיק 1000 • היועמ"ש יודיע: מסרב לדרישה שלא לפרסם את ההחלטה על שימוע לפני הבחירות • נתניהו: "היועמ"ש נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת"
חרדים 10
כ"ה שבט התשע"ט / 31.01.2019 20:54

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וצוותו סיימו את הדיונים על תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא צפוי להודיע על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע.

בחדשות 13 דווח, כי ההחלטה המסתמנת של היועמ”ש היא להעמיד לדין את נתניהו בגין מרמה והפרת אמונים בתיק 1000, ובגין שוחד בתיק 4000.

בנוגע לתיק 2000 – שיחות נתניהו-נוני מוזס, הבעייתי והמורכב ביותר מבין כל התיקים, היועץ עדיין מתלבט בין סגירתו לבין הגשת כתב אישום על שוחד.

בימים הקרובים יחל מנדלבליט בדיונים בפורומים מצומצמים ועם פרקליט המדינה לקראת ההכרעה, הצפויה בשבועיים-שלושה הקרובים.

בחדשות 12 דווח, כי בלשכת היועמ”ש צפויים להודיע ביממה הקרובה לפרקליטי נתניהו – שביקשו ממנדלבליט שלא לפרסם את החלטתו לגבי הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה לפני הבחירות – על סירובו לבקשה.

לפי הדיווח, מנדלבליט סבור שהקפאה או דחיית ההחלטה על שימוע לראש הממשלה כמוה כהתערבות פוליטית במערכת הבחירות ולא להפך.

הכוונה בלשכת היועמ”ש היא להעביר את מכתב התשובה לעו”ד נבות תל צור ולפרקליטיו הנוספים של נתניהו עוד הערב או מחר. בשעות אלה עוסקים במשרד המשפטים בליטוש מכתב התשובה ובניסוחו הסופי.

על פי המסתמן, מנדלבליט וצוות הפרקליטים בפרקליטות המדינה יאמרו במכתב התשובה שמה שמנחה אותם אלה רק שיקולים משפטיים ומקצועיים. לשיטתם, כל החלטה על דחייה או הקפאה היא החלטה פוליטית שמשמעותה התערבות בבחירות.

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדיווחים” “נראה שהיועמ”ש נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום בכל מחיר. רק הבוקר הניחו פרקליטנו דרישה לבצע השלמות חקירה של למעלה מ-60 עדים משמעותיים שלא נחקרו באף אחד מהתיקים.

“כבר הערב נחפזים להדליף מהפרקליטות שאין שום כוונה לבדוק עדים חיוניים אלה”, אמר נתניהו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות