אורלי לוי: “לא רוצה חיבור קוסמטי, קשה לגייס גנרלים למאבק חברתי”

יו"ר גשר התייחסה בריאיון לרן בנימיני ויגאל גואטה בכאן רשת ב באופן מרומז למגעים עם בני גנץ: "הניסיון מוכיח שקשה לגייס אנשי צבא למאבקים חברתיים" • "אתם תופתעו כמה אנשים רוצים לראות אנשים כמו אורלי לוי בכנסת"
חרדים 10
כ"ה שבט התשע"ט / 31.01.2019 19:33

יושבת ראש מפלגת גשר, אורלי לוי-אבקסיס, אמרה הערב (חמישי) בריאיון שהעניקה לרן בנימיני ויגאל גואטה בכאן רשת ב’,  כי לא תהיה שותפה ל”חיבור קוסמטי שאינו מבוסס על סדר היום האזרחי-חברתי” של מפלגתה.

“לא אתן יד לגניבת דעת של הציבור”, אמרה.

לוי-אבקסיס סירבה לדבר על המגעים עם יו”ר חוסן לישראל בני גנץ אך אמרה כי הניסיון מוכיח שקשה לגייס אנשי צבא למאבקים חברתיים.

“חיבור הוא דבר חשוב, אם הוא בא ממקום של אג’נדה וקידום תהליכים”, אמרה. “חיבור רק בשביל החיבור זו מציאות שאיננה קיימת. אומץ בשדה הקרב שונה מאומץ פוליטי”.

על ההצעות לחיבורים עם מפלגות נוספות אמרה לוי-אבקסיס: “יש גישושים ובקשות מכל מיני צדדים. אתם תופתעו כמה אנשים רוצים לראות אנשים כמו אורלי לוי בכנסת”.

הסקרים שפרסמו אתמול העניקו למפלגתה ארבעה מנדטים בלבד, ובסקר של ‘כאן חדשות’ היא אפילו לא עברה את אחוז החסימה. אולם לוי אבקסיס מסרבת להתרגש: “לאחר שישקע מעט אבק הכוכבים, נראה את התמונה האמתית”.

לדבריה, גשר יכולה להתמודד לבד ולהוכיח שיש לה תמיכה גדולה בציבור.

כשנשאלה לוי-אבקסיס היכן היא ממקמת את מפלגתה, בשמאל או בימין, היא אמרה: “אני לא מוכנה לקבל את הקביעה שאם אתה לא ימין או שמאל אין לך אג’נדה. אג’נדה אזרחית חברתית היא אג’נדה בפני עצמה. אם אנשים לא מבינים שהחוסן חברתי שלנו זה הביטחון האמיתי שלנו – בבחירות הבאות נהיה עוד פעם בקריסה”.

יו”ר גשר הגדירה בראיון את התנאים שבהם תסכים להיכנס לקואליציה: “אם יהיו בהסכם קואליציוני תכניות מובנות עם לוח זמנים ותקציבים – אכנס. אם לא יקיימו את התכניות האלה – לא תהיה קואליציה. הפרסונה לא מעניינת אותי, אני אשב בממשלה שמקדמת את האג’נדה שלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות