‘אתה לא יכול להעלות שוב התקציב להצבעה. הסתבכת’

ראש העיר אלעד זימן 'ישיבת המועצה שלא מן המניין' ליום רביעי, כדי להצביע בפעם השלישית על הצעת התקציב לשנת 2019 • אלא שיו"ר ש"ס המקומית מודיע לו: "לפי החוק נשללת ממך היכולת להעלות שוב את התקציב להצבעה, לאחר שנכשלת זה פעמיים מלאשרו במליאה"
אריה ריבקינד
כ"ה שבט התשע"ט / 31.01.2019 18:56

פלונטר התקציב באלעד: לאחר שראש העיר החרדית ישראל פרוש זימן ‘ישיבת המועצה שלא מן המניין’ ליום רביעי, כדי להצביע על הצעת התקציב לשנת 2019, מודיע לו היום (חמישי) יו”ר סיעת ש”ס המקומית, צוריאל קריספל, כי לפי החוק אין באפשרותו להעלות שוב את נושא התקציב להצבעה נוספת.

במכתב ששיגר קריספל, המכהן כיו”ר ועדת הכספים, לראש העיר – עם העתקים לחברי המועצה, מנכ”ל העירייה, היועמ”ש של העירייה, גזבר העירייה, מנכ”ל משרד הפנים והממונה על המחוז – הוא כותב:

“כפי ציינתי במכתבי למנכ”ל העירייה בכוונתי הייתה לכנס את ועדת הכספים כדי לדון עם החברים על סעיפי התקציב ולהצביע עליו, ולאחר מכן להביא את המלצת הוועדה בפני מליאת המועצה.

“אכן לכך נערכתי, וביצעתי מספר בדיקות ואיסוף חומר ממוסדות שונים ואף ניהלתי שיחות ארוכות עם המנהלים, כדי לעמוד על הצרכים הדחופים בכדי לאמוד את העלויות ולהעלותם בפני הגורמים המקצועיים בעירייה”.

אולם, מבהיר קריספל: “בפגישה שקיימתי עם עו”ד מומחה ובר סמכא שתחום התמחותו הוא דיני הרשויות המקומיות, ולאחר שהתייעצתי אתו בכמה וכמה נושאים שונים, בין היתר שוחחנו על נושא תקציב העירייה. מששמע הלה כי תקציב העירייה לשנת הכספים 2019 הועלה על ידך להצבעה מזה פעמיים ונדחה, וכי הוא אמור לעלות לדיון והצבעה בפעם השלישית בשבוע הבא – תגובתו הייתה מפליאה עד למאוד, וכך הוא התבטא: ‘אדוני, הריני להודיע לך כי אתה מבזבז את זמנך ואת זמנם של חברי ועדת הכספים לריק, הוא מנוע מלדון בכך בשלישית'”.

אלעד, ישראל פרוש, צוריאל קריספל

צוריאל קריספל במהלך הדיון על התקציב, בפעם השניה. צילום: משה חזן

יו”ר ועדת הכספים מוסיף: “לדברי העו”ד המומחה והבר סמכא, נשללת ממך ראש העיר היכולת להעלות שוב את נושא התקציב להצבעה שוב, זאת לאחר שנכשלת זה פעמיים מלאשרו במליאה. מאידך בכוונתי לכנס את ועדת הכספים לגבי אישור התברי”ם כמתוכנן ביום ב’ הבא”.

ישראל פרוש הוציא את הזימון לישיבת המועצה שלא מן המניין’, לאחר שלפני שבועיים, אחרי תשע שעות של דיון על התקציב השנתי במועצת העיר אלעד – הישיבה הארוכה ביותר בהיסטוריה של העיר החרדית –  הוא נחל תבוסה צורבת: 8 מחברי המועצה הצביעו נגד, והתקציב לא עבר.

דיון זה היה הפעם השנייה שחברי המועצה דנו בהצעת התקציב, לאחר שכשבועיים וחצי קודם לכן נפלה בפעם הראשונה הצעת התקציב שהעלה ראש העיר.

תקציב, אלעד, קריספל

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קשקוש מוחלט
    01/02/2019 01:01
    דוד
  1. מה שקריספל טוען זה קשקוש ואין לראש העיר שום מניעה חוקית להעלות את הצעת התקציב לאישור אפי’ עוד כמה פעמים.

  2. פורוש ..תן לצוריאל קריספל להנהיג את העיר
    01/02/2019 10:05
    יונתן
  3. מתפלא על ישראל פורוש ..חשבנו שהוא המטאור של הקהילה החרדית התבדינו מהר מאד..פורוש אתה רוצה להמשיך תמשיך כך רק תזכור שהעיר אלעד זקוקה למנהיג …תן לצוריאל קריספל להנהיג את העיר זה לא משחק